Mimari Tasarım (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MIM5011 | ||||
Ders İsmi: | Mimarlıkta Dijital Paradigmalar | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARZU ERDEM | ||||
Dersi Veren(ler): | Sarper Takkeci | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, dijital araçların değerlendirilmesi için eleştirel bir bakış elde etmek için hesaplamalı tasarım düşüncesini kavramaktır. Hesaplamalı tasarım kuramları ve yöntemleri arasındaki ilişkiye odaklanan ders, yeni tasarım teknikleri üreten deneyler yapacaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders, mimarların mevcutta var olan çeşitli sayısal araçları kullanabilmeleri değil, aynı zamanda belirli tasarım sorularına yanıt veren yeni eleştirel ve deneysel tasarım araçları yaratma becerisine sahip olmaları gerektiği varsayımından kaynaklanmaktadır. Ders kapsamında, tasarım-soru odaklı özelleştirilmiş dijital iş akışlarının önerilmesi ve uygulanabilmesine dönük çalışmalar yer alacaktır. Bu özelleştirilmiş iş akışları, mimarlık ve kent araştırmalarına aşağıdan yukarıya bir yöntemle yaklaşmak için bir tasarım sorununu parça-bütün halinde anlamaya ve cevaplamaya çalışacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hesaplamalı düşünme becerisi geliştirme 2) Hesaplamalı tasarım kuramları hakkında bilgi sahibi olma 3) Hesaplamalı tasarım yöntemlerini kullanabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | Rhino ve Grasshopper'a Giriş | |
3) | Coğrafi verinin hesaplanması | |
4) | GIS verisinin görselleştirilmesi | |
5) | Yapısal Modelleme ve Üretim | |
6) | Çevresel Veri Analizi | |
7) | Etkileşimli Hesaplama (Arduino) | |
8) | Görüntü İşleme | |
9) | Sınıf İçi Çalışma | |
10) | Sınıf İçi Çalışma | |
11) | Sınıf İçi Çalışma | |
12) | Final Projesi Sunumları | |
13) | Final Projesi Sunumları | |
14) | Final Sunumu ve Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Dimitis Kottas, Contemporary Digital Architecture: Design and Techniques |
Diğer Kaynaklar: | Jenny Sabin, Meander Mark Garcia, Diagrams of Architecture Lars Spuybroek, Nox: Machining Architecture George Stiny, Shape Jason S. Johnson & Joshua Vermillon, Digital Design Exercises for Architecture Students Oxman R. (2008) “Digital architecture as a challenge for design pedagogy: theory, knowledge, models and medium” Lisa Iwamoto, Digital Fabrications: Architectural and Material Techniques Marjan Colletti, Digital Poetics: An Open Theory of Design-Research in Architecture Scott Marble, Digital Workflows in Architecture: Design – Assembly – Industry Achim Menges and Sean Ahlquist, Computational Design Thinking |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 1 | 3 | |||||||
2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 2 | ||||||||
3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 3 | 3 | 3 | ||||||
4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 2 | 2 | 2 | ||||||
5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 1 | ||||||||
6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | 3 | 3 | 3 | ||||||
7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | 3 | 3 | 3 | ||||||
8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 2 | 2 | |||||||
9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 2 | 1 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 |
2) | Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 2 |
3) | Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 2 |
4) | Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 3 |
5) | Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 2 |
6) | Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | 3 |
7) | Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | 3 |
8) | Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 3 |
9) | Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 7 | % 35 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 |
Ödevler | 8 | 45 |
Final | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 155 |