Mimari Tasarım (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MIM5005 | ||||
Ders İsmi: | Mimarlık Kavramlarına Eleştirel Yaklaşımlar | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ZEHRA TONBUL | ||||
Dersi Veren(ler): | Zehra Tonbul | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, modern mimarlık kavramlarını eleştirel bakış açısıyla öğrencilere tanıtmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Ders, mimarlık düşüncesinde yer alan kavramların tarihini eleştirel bakış açısıyla ele alır; örneklerle tartışır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığı sadece inşai olmakla kalmayan düşünsel ve eleştirel bir pratik olarak görmek 2) Mimarlık düşüncesini disiplinlerarası bir çerçevede kavrayabilmek ve üretebilmek 3) Mimarlığı bir akademik çalışma alanı olarak inceleyebilme ve düşünceler üretme becerisi edinmek 4) Mimarlık bilgisinin ve mimari çevrenin tarihselliğinin bilincine varmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Mimarlık nasıl iletişim kurar? | |
2) | Bir Mimarlık Sözlüğü | Zevi, Bruno. 1994. The modern language of architecture. New York: Da Capo Press. Pp. 3-6 (Introduction) |
3) | Form, Gestalt, Le Corbusier, Frank Lloyd Wright | Le Corbusier. (1923). Vers une architecture. Paris: Les Editions G. Cres et cie. Trans. 1927. Towards a new architecture. Chicago: Harcourt. pp. 1-8 (Argument) pp. 21- 64 (Mass, Surface, Plan) |
4) | Mekan, Algı ve Mies van der Rohe | Zevi, Bruno. 1957. Architecture as Space: How to Look at Architecture. New York: Horizon Press. Pp. 22-44. |
5) | Bağlam, Genius Loci | Norberg-Schulz, Christian. 1979. Genius loci: towards a phenomenology of architecture. New York: Rizzoli. |
6) | Kullanıcı, İşlev, İşlevselcilik, Esneklik | De Zurko, Edward Robert. 1957. Origins of functionalist theory. N.Y: Columbia Univ. Press, pp.3-14. |
7) | Mimari İfade, Daniel Liebeskind, Frank Gehry | Mitias, Michael H. 1994. Philosophy and architecture. Amsterdam [u.a.]: Olms. Pp. 85-106 (Expression in Architecture) |
8) | Atmosfer | Zumthor, Peter. 2006. Peter Zumthor: atmospheres : architectural environments, surrounding objects. Basel: Birkhäuser, pp. 19-63. |
9) | Hareket, Sekans, Senografi, Bernard Tschumi | Tschumi, Bernard. 1996. Architecture and Disjunction. Boston: MIT Press, pp. 154-168 (Sequences). |
10) | Cephe, Pastiş, İşaret- Robert Venturi | Robert Venturi, Complexity and Contradiction in Architecture, Perspecta, Vol. 9. (1965), pp. 18-21. |
11) | Sunum için Bina Seçimi | |
12) | Öğrenci Sunumları | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Forty, Adrian. 2004. Words and buildings: a vocabulary of modern architecture. New York: Thames & Hudson. |
Diğer Kaynaklar: | Zevi, Bruno. 1994. The modern language of architecture. New York: Da Capo Press. Pp. 3-6 (Introduction) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||
3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | |||||||||
4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 2 | 1 | |||||||
5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 2 | 3 | 2 | ||||||
6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | |||||||||
7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |||||||||
8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 2 | 2 | 3 | ||||||
9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 |
2) | Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 3 |
3) | Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 3 |
4) | Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 2 |
5) | Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 3 |
6) | Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | |
7) | Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |
8) | Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 2 |
9) | Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 108 |
Toplam İş Yükü | 150 |