Mimari Tasarım (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MIM5004 | ||||
Ders İsmi: | Mimarlık, Kent ve Kentleşme Tartışmaları | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. HALE SİNİRLİOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Hale Sinirlioğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Popüler kültür alanında karşılaşılan mimarlık ve kentsel çevreye ilişkin kimi güncel eleştirel başlıkların ortaya çıkış nedenlerini araştırmak. Onlarda değinilen gözlem verilerini ortamda alışılmış olanlardan farklı biçimlerde yorumlama imkanlarını sorgulamak. |
Dersin İçeriği: | Ders mimarlık ve kentsel çevre bağlamında değişen kavrayışın kimi temalarını her yarıyıl değişen bir içerikle tartışmaya yöneliktir. Dolayısıyla başlıklar sabit değil, değişkendir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığı sadece inşai olmakla kalmayan düşünsel ve eleştirel bir pratik olarak görmek 2) Çağdaş dünyada mimarlığın öncelikle kentsel bir gerçeklik olduğunun bilincine sahip olmak 3) Mimarlık düşüncesini disiplinlerarası bir çerçevede kavrayabilmek ve üretebilmek 4) Mimarlık bilgisinin ve mimari çevrenin tarihselliğinin bilincine varmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Plansızlık: Reel ve hayali | |
2) | 2. Betonlaşma: Reel ve hayali | |
3) | 3. İkinci konut: Bir kaçış aracı olarak uzaktaki konut | |
4) | 4. Kapalı site: Metropoliten korkular ve mimari sonuçları | |
5) | 5. Otomobil aşkı ve korkusu: Kentsel sonuçlar | |
6) | 6. Yoksullar için konut: Gecekondudan kitlesel konuta… | |
7) | 7. İdeolojik dayatmalar ve sonuçları | |
8) | 8. Yerel yönetimler ve mimari üretimdeki rolleri | |
9) | 9. Köye dönüş özlemleri ve mimarlık: Köykentten bugüne | |
10) | 10. 1980’lerden bu yana büyük sermaye yatırımları ve mimari üretim ortamı | |
11) | 11. Kamusal mekanın inşasında iki yüzyıllık tıkanmalar | |
12) | 12. Ödev sunumu ve tartışma | |
13) | 13. Ödev sunumu ve tartışma | |
14) | 14. Ödev sunumu ve tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Çağlar Keyder (der.), İstanbul: Küresel ile Yerel Arasında, Metis Yayınları, İstanbul, 2000. |
Diğer Kaynaklar: | Uğur Tanyeli, İstanbul 1900-2000. Konutu ve Modernleşmeyi Metropolden okumak, Akın Nalça, İstanbul, 2004. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 | 3 | 3 | ||||||
2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 3 | 2 | 1 | ||||||
3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 2 | 3 | |||||||
4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 3 | 2 | |||||||
5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 2 | 2 | 1 | ||||||
6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | 2 | 1 | |||||||
7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |||||||||
8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 2 | 2 | |||||||
9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 1 | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 |
2) | Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 3 |
3) | Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 2 |
4) | Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 3 |
5) | Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 2 |
6) | Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | 2 |
7) | Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | 1 |
8) | Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 2 |
9) | Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 108 |
Toplam İş Yükü | 150 |