Mimari Tasarım (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIM5003
Ders İsmi: Güncel Mimarlık Düşüncesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARZU ERDEM
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Arzu Erdem
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Modern mimarlığın krizleri ve bu krizi aşmaya yönelik çabaların tartışılması.
Dersin İçeriği: Kentsel planlama kavrayışının değişmesi,
Mimari tasarım kavrayışının değişmesi,
Doğa/çevre kavrayışının değişmesi,
Sürdürülebilirlik kavramının doğuşu,
Mimarlık meslek pratiğinin değişimi,
Dijital teknolojilerin doğuşu ve mimarlıktaki uzanımları,
Tekno-estetik kavramının doğuşu.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığı sadece inşai olmakla kalmayan düşünsel ve eleştirel bir pratik olarak görmek,
2) Çağdaş dünyada mimarlığın öncelikle kentsel bir gerçeklik olduğunun bilincine sahip olmak,
3) Mimarlık düşüncesini disiplinlerarası bir çerçevede kavrayabilmek ve üretebilmek,
4) Toplumsal ve inşai bağlamda güncel tasarım sorunları tanımlayabilme ve çözümler önerme becerisi geliştirmek,
5) Mimarlığı bir akademik çalışma alanı olarak inceleyebilme ve düşünceler üretme becerisi edinmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Modernlik nedir?
3) İkinci Dünya Savaşı ve Modern Mimari'nin Krizleri
4) Kentsel planlama kavrayışının değişmesi
5) Mimari tasarım kavrayışının değişmesi
6) Doğa/çevre kavrayışının değişmesi
7) Mimarlık meslek pratiğinin değişimi
8) Dijital teknolojilerin doğuşu ve mimarlıktaki uzanımları
9) Tekno-estetik kavramının doğuşu
10) Araştırma konusu seçimi
11) Literatür araştırması
12) Makale ve bibliyografya çalışması
13) Öğrenci sunumları
14) Öğrenci Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A. Krista Sykes, Constructing a New Agenda: Architectural Theory 1993-2009, Princeton Architectural Press, 2010.
Diğer Kaynaklar: Étienne Turpin, Architecture in the Anthropocene: Encounters Among Design, Deep Time, Science and Philosophy, Michigan Publishing, University of Michigan Library, 2013.

Alberto Pérez-Gómez, Architecture and the Crisis of Modern Science, MIT Press, 1983.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek 3 2 3 3
2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. 3 1 2 1 3
3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak.
4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. 2 1 1
5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. 2 2 3
6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. 3 2
7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. 2
8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. 2 3 3
9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek 3
2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. 3
3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. 3
4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. 3
5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. 2
6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. 3
7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. 2
8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. 2
9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 108
Toplam İş Yükü 150