Mimari Tasarım (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MIM5003 | ||||
Ders İsmi: | Güncel Mimarlık Düşüncesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARZU ERDEM | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Arzu Erdem | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Modern mimarlığın krizleri ve bu krizi aşmaya yönelik çabaların tartışılması. |
Dersin İçeriği: | Kentsel planlama kavrayışının değişmesi, Mimari tasarım kavrayışının değişmesi, Doğa/çevre kavrayışının değişmesi, Sürdürülebilirlik kavramının doğuşu, Mimarlık meslek pratiğinin değişimi, Dijital teknolojilerin doğuşu ve mimarlıktaki uzanımları, Tekno-estetik kavramının doğuşu. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığı sadece inşai olmakla kalmayan düşünsel ve eleştirel bir pratik olarak görmek, 2) Çağdaş dünyada mimarlığın öncelikle kentsel bir gerçeklik olduğunun bilincine sahip olmak, 3) Mimarlık düşüncesini disiplinlerarası bir çerçevede kavrayabilmek ve üretebilmek, 4) Toplumsal ve inşai bağlamda güncel tasarım sorunları tanımlayabilme ve çözümler önerme becerisi geliştirmek, 5) Mimarlığı bir akademik çalışma alanı olarak inceleyebilme ve düşünceler üretme becerisi edinmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Modernlik nedir? | |
3) | İkinci Dünya Savaşı ve Modern Mimari'nin Krizleri | |
4) | Kentsel planlama kavrayışının değişmesi | |
5) | Mimari tasarım kavrayışının değişmesi | |
6) | Doğa/çevre kavrayışının değişmesi | |
7) | Mimarlık meslek pratiğinin değişimi | |
8) | Dijital teknolojilerin doğuşu ve mimarlıktaki uzanımları | |
9) | Tekno-estetik kavramının doğuşu | |
10) | Araştırma konusu seçimi | |
11) | Literatür araştırması | |
12) | Makale ve bibliyografya çalışması | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | A. Krista Sykes, Constructing a New Agenda: Architectural Theory 1993-2009, Princeton Architectural Press, 2010. |
Diğer Kaynaklar: | Étienne Turpin, Architecture in the Anthropocene: Encounters Among Design, Deep Time, Science and Philosophy, Michigan Publishing, University of Michigan Library, 2013. Alberto Pérez-Gómez, Architecture and the Crisis of Modern Science, MIT Press, 1983. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 | 2 | 3 | 3 | |||||
2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | ||||
3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | |||||||||
4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 2 | 1 | 1 | ||||||
5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 2 | 2 | 3 | ||||||
6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | 3 | 2 | |||||||
7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | 2 | ||||||||
8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 2 | 3 | 3 | ||||||
9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 |
2) | Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 3 |
3) | Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 3 |
4) | Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 3 |
5) | Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 2 |
6) | Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | 3 |
7) | Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | 2 |
8) | Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 2 |
9) | Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 108 |
Toplam İş Yükü | 150 |