Mimari Tasarım (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MIM5002 | ||||
Ders İsmi: | Mimarlık, Kent ve Modernite | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. HALE SİNİRLİOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | BÜLENT TANJU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Modernite kuramlarına ve modernliğe ilişkin popüler kavrayışa eleştirel yaklaşmayı amaçlayan ders, mimarlığın ve genelde mekân üretiminin bu bağlamda bir tartışma zemini kılınmasını hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: | Ders, haftalık okumalar üzerinden modernite kavramının Marksist bir bakış açısıyla tartışılmasını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığı sadece inşai olmakla kalmayan düşünsel ve eleştirel bir pratik olarak görmek, 2) Çağdaş dünyada mimarlığın öncelikle kentsel bir gerçeklik olduğunun bilincine sahip olmak, 3) Mimarlık düşüncesini disiplinlerarası bir çerçevede kavrayabilmek ve üretebilmek, 4) Mimarlığı dünya genelindeki yerel farklılaşma ve toplumsal çeşitlilikler bağlamında kavrayıp yorumlayabilmek, 5) Mimarlık bilgisinin ve mimari çevrenin tarihselliğinin bilincine varmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Moderniteye Giriş | |
2) | Gelişmenin Trajedisi | Marshall Berman, All That is Solid Melts into Air: The Experience of Modernity, Penguin Books, 1988. |
3) | Hayalci, Aşık ve Gelişmeci | |
4) | Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor | |
5) | Ergime Tasavvuru ve Kaybedilen Hale | |
6) | Sokaklarda Modernizm | |
7) | Modern Hayatın Kahramanlığı | |
8) | Azgelişmişliğin Modernizmi | |
9) | Gerçek ve Gerçekdışı Şehir | |
10) | Sokaktaki Yeni İnsan | |
11) | Kent Doğuyor, Kent Batıyor | |
12) | Tasarım ve Kapitalist Gelişme | Manfredo Tafuri, Architecture and Utopia: Design and Capitalist Development, MIT, 1976. |
13) | Ritim Analiz: Mekan Zaman ve Gündelik Hayat | Henri Lefebvre, Rhythmanalysis: Space Time and Everyday Life, Continuum, 2007. |
14) | Duyulurun Paylaşımı: Mekanın Estetik ve Politik Rejimi | Jacques Rancière, Aisthesis: Scenes from the Aesthetic Regime of Art, Verso, 2014. |
Ders Notları / Kitaplar: | Marshall Berman, All That is Solid Melts into Air: The Experience of Modernity, Penguin Books, 1988. |
Diğer Kaynaklar: | Manfredo Tafuri, Architecture and Utopia: Design and Capitalist Development, MIT, 1976. Henri Lefebvre, Rhythmanalysis: Space Time and Everyday Life, Continuum, 2007. Henri Lefebvre, Towards an Architecture of Enjoyment, University of Minnesota Press, 2004. Jacques Rancière, Aisthesis: Scenes from the Aesthetic Regime of Art, Verso, 2014. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 | 2 | |||||||
2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 2 | 2 | |||||||
3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 2 | ||||||||
4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | |||||||||
5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 2 | ||||||||
6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | |||||||||
7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |||||||||
8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 2 | ||||||||
9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 |
2) | Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 3 |
3) | Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 1 |
4) | Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 1 |
5) | Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 3 |
6) | Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | 1 |
7) | Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | 1 |
8) | Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 2 |
9) | Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 103 |
Toplam İş Yükü | 145 |