Mimari Tasarım (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MIM5001 | ||||
Ders İsmi: | Mimarlıkta Dekolonyal Düşünce | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ZEHRA TONBUL | ||||
Dersi Veren(ler): | Zehra Tonbul | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mimarlık düşüncesini Batı merkezli bakışlardan bağımsız olarak değerlendirmek, araştırmak; farklı kültür ve coğrafyalardaki mimari yaklaşımları tarihi ve güncel mimari düşünce pratiğine dahil etmek. |
Dersin İçeriği: | Postkolonyal ve dekolonyal teori okumaları; mimarlık düşüncesi açısından değerlendirilmesi; farklı kültür ve coğrafya mimari yaklaşımlarının araştırılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığı düşünsel, eleştirel bir alan olarak görmek, 2) Mimarlık düşüncesini başka disiplin düşünceleri ile birlikte üretmek, 3) Global ve dekolonyal mimarlık düşüncesi üretmek, 4) Mimari düşünce alanında akademik literatür araştırması yapabilmek, doğru terminolojileri kullanarak yazlı ve sözlü bilgi üretebilmek. 5) Mimarlık düşüncesini yazılı ve sözlü olarak paylaşma becerisi edinmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Ders Tanıtımı | |
2) | Mimarlık Tarihyazımında Batı merkeziyetçilik | |
3) | Kolonyal Kabinelerden Müzeye | |
4) | Kolonializm, Postkolonializm Kuramları | |
5) | Mimarlıkta Dekolonyalizm Düşüncesi | |
6) | Mimarlık Teorisi metinlerinde Batı-dışı Mimarlıklar | |
7) | Mimarlık Eleştirisi ve Batı-dışı Mimarlıklar | |
8) | Batı dışı Mimarlıklar | |
9) | Batı Dışı Mimarlıklar | |
10) | Araştırma Konusu seçimi | |
11) | Makale Oluşturma ve Bibliyografya geliştirme | |
11) | Literatür Araştırması | |
12) | Makale Oluşturma ve Bibliyografya Geliştirme | |
13) | Seminer 1 | |
14) | Seminer 2 |
Ders Notları / Kitaplar: | Alessandro Petti, Sandi Hilal, Eyal Weizman, Architecture After Revolution, Decolonizing Architecture Art Residency (Program), MIT Press, 2013. Aníbal Arregui, Gesa Mackenthun, Stephanie Wodianka, DEcolonial Heritage: Natures, Cultures, and the Asymmetries of Memory, Waxmann Verlag, 2018. |
Diğer Kaynaklar: | Pauline Bachmann, Melanie Klein, Tomoko Mamine, Georg Vasold, Art/histories in Transcultural Dynamics: Narratives, Concepts, and Practices at Work, 20th and 21st Centuries,Wilhelm Fink, Brill Deutschland, 2017 Zehra Tonbul, “Museum as Textum: Orhan Pamuk's Museum of Innocence,” with Van Synghel, Koen, in E. Troelenberg, M. Savonia (eds.) Images of the Art Museum: Connecting Gaze and Discourse in the History of Museology, Berlin, Boston. Walter de Gruyter, Series: Contact Zones (Book 3), 2017. Zehra Tonbul, “From Strzygowski’s ‘Orient oder Rom’ to Hans Sedlmayr’s ‘Closest Orient’,” Journal of Art Historiography, December 2020. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||
2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 1 | 1 | 3 | 3 | |||||
3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 2 | 3 | |||||||
4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | |||||||||
5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 2 | 2 | 2 | ||||||
6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | |||||||||
7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |||||||||
8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 3 | 3 | |||||||
9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 |
2) | Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 3 |
3) | Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 2 |
4) | Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 2 |
5) | Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 2 |
6) | Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | 2 |
7) | Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | 1 |
8) | Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 2 |
9) | Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 108 |
Toplam İş Yükü | 150 |