Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | FZY5111 | ||||
Ders İsmi: | Fizyoterapi Ve Rehabilitasyonda Klinik Karar Verme | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. DİLEK ÇOKAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Yasemin Buran Çırak | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Amaç, fizyoterapi uygulamaları bağlamında klinik karar verme teorisi hakkında bilgi sağlamaktır. Fizyoterapistin uygulama sırasında aldığı karar türleri üzerinde durulacaktır. Ayrıca, kararların nasıl verildiğini ve bu kararların bazılarının nasıl iyileştirilebileceği konusunda bilgi verilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, fizyoterapistin mesleki gelişimini profesyonel olarak sağlamak için önceki bilgi ve becerilerinin entegre edilmesine odaklanmaktadır. Ortopedi, romatoloji, kardiyopulmoner ve nörolojideki sağlık problemleri yaşayan hastalarda klinik karar verme konusuna vurgu yapılmaktadır. Bilgi, yargı, beceri ve mesleki değerler hukuk / ahlak çerçevesinde tartışılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Belirli sağlık sorununa sahip olan bireylerin yapısal sağlık hizmetleri kapsamında sağlık ihtiyaçlarını karşılamada eleştirel düşünme ve klinik karar verme becerisi kazanacak 2) Belirli bir sağlık sorununa yönelik tedaviye ihtiyaç durumlarında, hastalığın patofizyolojisi, etyolojisi, belirti ve komplikasyonlarına yönelik tedavi edici yöntemleri analiz edebilecek 3) Belirli bir sağlık sorununa yönelik tedavi planlamasını yapabilecek ve gerekli kaynakların kullanımını inceleyebilecek 4) Tedavi süreci boyunca hasta ve aileleri ile iletişim halinde olacak ve tüm süreci etik kurallar çerçevesinde yürütebilecek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik Karar Verme Süreci ve Bileşenleri | |
2) | Klinik Karar Verme ile Kanıta Dayalı Çalışmaların İlişkisi ve Kanıt Düzeyleri | |
3) | Klinik Karar Verme ile Kanıta Dayalı Çalışmaların İlişkisi ve Kanıt Düzeyleri | |
4) | Hasta Yönetim Modeli ve Biyopsikososyal Yaklaşım | |
5) | Fizyoterapide Klinik Problem Çözme Stratejileri | |
6) | Fizyoterapide Klinik Problem Çözme Stratejileri | |
7) | Klinik Karar Vermede Kullanılanılabilecek Algoritmalar | |
8) | Ara sınav | |
9) | Klinik Karar Verme Algoritması Oluşturma | |
10) | Klinik Karar Vermede Müdahale Planı Oluşturma | |
11) | Klinik Karar Vermede Müdahale Planı Oluşturma | |
12) | Hipotez Geliştirme ve Hipotezi Test Etme Süreci | |
13) | Klinik Karar Vermede Sonuç Raporu Hazırlama | |
14) | Literatür Taraması | |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Eddy, D. M. (1996). Clinical decision making: From theory to practice: A collection of essays from the Journal of the American Medical Association. 2- Robinson, D. L. (2002). Clinical decision making: A case study approach. Lippincott. 3- Higgs, J. (2008). Clinical reasoning in the health professions. Elsevier Health Sciences. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | ||||||||||||
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | ||||||||||||||
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | 3 | |||||||||||||
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | 2 | 1 | 2 | 3 | ||||||||||
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | ||||||||||||||
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | ||||||||||||||
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | 1 | 2 | ||||||||||||
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | 2 | |||||||||||||
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | 1 | 2 | 2 | |||||||||||
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 1 | 3 | 2 | |||||||||||
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | 1 | 1 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | 1 |
2) | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | 1 |
3) | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | 3 |
4) | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | 2 |
5) | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | 2 |
6) | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | 3 |
7) | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 2 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | 2 |
9) | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | 3 |
11) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | 2 |
12) | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | 3 |
13) | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 2 |
14) | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 160 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 188 |