Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PHYS5037 | ||||
Ders İsmi: | Neuromuscular Disorders and Rehabilitation | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. KÜBRA KARDEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Serap İNAL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Periferal nöromusküler sistemin herediter ve edinsel hastalıkları olarak tanımlanan ve çok geniş yelpazede yer alan nöromusküler hastalıklar klinikte fizyoterapistlerin çok karşılaştıkları ve değişik şiddette özre yol açan hastalıklar grubudur. Bu dersin amacı ilerleyici şekilde fiziksel ve fonksiyonel yetersizliklere yol açan ve üst motor lezyonlarından farklı biçimde fizyoterapi stratejilerine sahip olan bu grup hastalıklar ile ilgili sistematik yaklaşımı kavratmak, günceli takip etme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Alt motor nöron hastalıkları, klinik tipleri, üst motor nöron hastalıklarından farklılıkları ve bu hastalıklarda kullanılan fizyoterapi rehabilitasyon yöntemleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nöromusküler hastalıkları tanır ve tiplerini öğrenir 2) Nöromusküler hastalıklarda kanıta dayalı standart fonksiyonel değerlendirmeleri öğrenir. 3) Erişkin ve çocuklarda görülen nöromusküler hastalıkları ayırt eder. 4) Nöromusküler hastalıklarda uygulanan fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını analiz eder. 5) Nöromusküler hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonu konusunda araştırma planlayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtılması, dersi işleme yöntemlerinin tartışılması ve kaynakların tanıtılması | |
2) | Nöromusküler hastalıkların genel klinik özellikleri, tipleri ve sınıflandırması | |
3) | Çocuklukta görülen primer kas hastalıkları | |
4) | Çocuklukta görülen primer kas hastalıklarınde standart fizyoterapi değerlendirmeleri ve güncel kanıtlar | |
5) | Primer kas hastalıklarının erişkin tipleri | |
6) | Primer kas hastalıklarının erişkin tiplerinde fizyoterapi değerlendirmeleri ve kanıtlar | |
7) | Primer kas hastalıklarında fizyoterapi yaklaşımları ve kanıt temelli uygulamalar. | |
8) | Ara sınav | |
9) | Alt motor nöron hastalıkları, erişkin ve çocuk formlarında fizyoterapi değerlendirmeleri ve kanıtlar | |
10) | Periferik nöropatiler ve fizyoterapi değerlendirmeleri ve standartlar | |
11) | Primer nöropatilerde fizyoterapi yaklaşımları ve kanıt temelli uygulamalar | |
12) | Nöromusküler hastalıklarda kanıt temelli rehabilitasyon yaklaşımları | |
13) | Nöromusküler hastalıklarda uluslar arası standartlar ve güncel yaklaşımlar | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Dubowitz V. Neuromuscular Diseases. London: WB Saunders Co. 1994. Takip edilecek dergiler Neuromuscular Disorders, Journal Disability and Rehabilitation, Journal Muscle and Nerve, Journal |
Diğer Kaynaklar: | Dubowitz V. Neuromuscular Diseases. London: WB Saunders Co. 1994. Takip edilecek dergiler Neuromuscular Disorders, Journal Disability and Rehabilitation, Journal Muscle and Nerve, Journal |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar. | ||||||||||||||
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | ||||||||||||||
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | ||||||||||||||
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | ||||||||||||||
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | ||||||||||||||
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | ||||||||||||||
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | ||||||||||||||
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | ||||||||||||||
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | 3 |
3) | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | 2 |
4) | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar. | 2 |
5) | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | |
6) | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | 2 |
7) | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 2 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | 3 |
9) | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | 3 |
11) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | 2 |
12) | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | 2 |
13) | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 2 |
14) | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 140 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 188 |