Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PHYS5032 | ||||
Ders İsmi: | Cardiovascular and Pulmonary Functions in Diseases | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. KÜBRA KARDEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin BURAN ÇIRAK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Solunum ve Kardiyovasküler problemi olan hastalarda bu problemin tanınması, uygun değerlendirme yöntemleri ile hastaların değerlendirilmesi, solunum fizyoterapi yaklaşımları, pulmoner rehabilitasyon uygulamalarının, kardiyak rehabilitasyon yaklaşımlarının seçimi ile hastaya uygun tedavi programının planlanması ve uygulanabilmesinin sağlanması. |
Dersin İçeriği: | Kardiyopulmoner anatomi, kardiyopulmoner fizyoloji, kardiyopulmoner patafizyoloji, sistemik hastalıklarda kardiyopulmoner tutulum, oksijenin taşınması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kardiyopulmoner rehabilitasyonla ilgili temel kavramları açıklar 2) Kardiyopulmoner hastalıkların klinik özelliklerini tanımlar 3) Kardiyopulmoner sorunları olan hastaları fiziksel, fizyolojik ve fonksiyonel açıdan değerlendirir. 4) Kardiyopulmoner sorunları olan hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını planlar ve uygular. 5) Kardiyopulmoner sorunları olan hastalarda yaşam kalitesi ve psikososyal durumu değerlendirir ve ev programı verir. 6) Kardiyopulmoner riski olan kişilerde risk faktörlerini analiz eder 7) Kardiyopulmoner riski olan kişilerde hasta eğitimi ve davranış modifikasyonu yapar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Obstrüktif akciğer hastalıklarının patofizyolojisi, fizyoterapi ve rehabilitasyonu | |
2) | Restriktif akciğer problemlerinin patofizyolojisi, fizyoterapi ve rehabilitasyonu | |
3) | Pulmoner rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme yöntemleriPulmoner rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme yöntemleri | |
4) | Solunum egzersizleri, solunum eğitimi, Havayolu temizleme teknikleri-I | |
5) | Toraks cerrahisinde fizyoterapi ve rehabilitasyon,Yoğun bakımda fizyoterapi ve rehabilitasyon | |
5) | Toraks cerrahisinde fizyoterapi ve rehabilitasyon,Yoğun bakımda fizyoterapi ve rehabilitasyon | |
6) | Solunum problemi olan neonatallerde ve pediatrik hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon | |
7) | Pulmoner rehabilitasyonda egzersiz eğitimi, fiziksel aktivite, Günlük yaşam aktiviteleri ve enerji tüketimi, Ara sınav | |
8) | Major kalp hastalıkları tanımı ve genel özellikleri, Kardiyovasküler değerlendirme ve elektrokardiyografi | |
9) | Erken dönem kardiyak rehabilitasyon programı, Değiştirilebilen risk faktörleri ve tedavisi | |
10) | Kardiyovasküler hastalıklarda kullanılan egzersiz testleri, Egzersiz eğitimi ve dış hasta kardiyak rehabilitasyon programı | |
11) | Revaskülarizasyon ve kardiyak cerrahiden sonra kardiyak rehabilitasyon | |
12) | Kardiyak rehabilitasyonda hasta eğitimi, Koruyucu kardiyak rehabilitasyon | |
13) | Periferik damar hastalıklarında rehabilitasyon | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Course notes |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar. | ||||||||||||||
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | ||||||||||||||
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | ||||||||||||||
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | ||||||||||||||
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | ||||||||||||||
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | ||||||||||||||
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | ||||||||||||||
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | ||||||||||||||
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | 2 |
3) | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | 2 |
4) | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar. | 3 |
5) | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | 3 |
6) | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | 2 |
7) | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 2 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | 3 |
9) | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | 2 |
11) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | 1 |
12) | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | 2 |
13) | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 3 |
14) | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü | 42 |