Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PHYS5030 | ||||
Ders İsmi: | Geriatric Rehabilitation | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. KÜBRA KARDEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Ögr. Üyesi Nurgül Dürüstkan Elbaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yaşın ilerlemesi ile birlikte meydana gelen fizyolojik değişiklikleri açıklamak , sağlıklı ve özürlü yaşlılar için gerekli değerlendirme ve egzersiz programları konusundaki uygulamaların kavranmasını sağlamak, sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi konusunda bilinçlendirmektir . |
Dersin İçeriği: | Yaşın ilerlemesi ile birlikte meydana gelen fizyolojik değişiklikler ve sağlıklı yaşlanma için sağlıklı ve özürlü yaşlılara gerekli egzersiz ile çevre düzenleme programları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gerontoloji, Geriatri Ve Yaşlanma ile ilgili tanımlar 1) Geriatrik sağlıklı ve hasta kişilerde gözlenen klinik özellikleri tanımlar ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarıyla ilişkilendirir. Çeşitli hastalıklarda geriatrik hastaların fizyolojik cevapları ile ilgili bilgi edinir. Geriatrik hasta değerlendirmesi, hastaların problemlerinin tanımlanması ve yorumlanması konusunda deneyim kazanır. Uygun tedavi yaklaşımlarını planlar ve uygular. Geriatride görülen çeşitli hastalıklarda yaşlı bakımını sağlayan diğer sağlık personeli ile multidisipliner çalışma becerisi kazanır. 2) Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler 3) Kas-iskelet sisteminde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler-Proje çalışması 4) Hafta Sinir sisteminde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler -Proje çalışması 5) Kardiyopulmoner sistemde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler- Proje çalışması 6) Yaşlanma ile ortaya çıkan duyu-algı-motor değişiklikler 7) Ara sınav 8) Fonksiyonel değerlendirme yöntemleri ve düşmeler 9) Geriatride multidisipliner ekip çalışmasının önemi 10) Yaşlılara uygun egzersiz programları 11) Sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi 12) Yaşlılıkta fizyoterapiye yönelik çalışma alanları 13) Proje sunumları 14) Final sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gerontoloji, Geriatri Ve Yaşlanma ile ilgili tanımlar | |
2) | Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler | |
3) | Kas-iskelet sisteminde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler-Proje çalışması | |
4) | Hafta Sinir sisteminde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler -Proje çalışması | |
5) | Kardiyopulmoner sistemde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler- Proje çalışması | |
6) | Yaşlanma ile ortaya çıkan duyu-algı-motor değişiklikler | |
7) | Ara sınav | |
8) | Fonksiyonel değerlendirme yöntemleri ve düşmeler | |
9) | Geriatride multidisipliner ekip çalışmasının önemi | |
10) | Yaşlılara uygun egzersiz programları | |
11) | Sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi | |
12) | Yaşlılıkta fizyoterapiye yönelik çalışma alanları | |
13) | Proje sunumları | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Abrams, William B.; Beers, Mark H.; Berkow, Robert. "The Merck manual of geriatrics", Whitehouse Station, 1995 2.Cassel, Christine; Riesenberg, Donald E.; Sorensen, Leif B.; Walsh, John R. "Geriatric medicine". NewYork, 1990 3.Ferri, Fred F.; Fretwell, Marsha D. "Practical guide to the care of the geriatric patient", St. Louis,1992 4.Squires, Amanda J. "Rehabilitation of the older patient: A handbook for the multidisciplinary team."NewYork, 1988. 5.Rossman, Isadore. "Clinical geriatrics", Philadelphia, 1986. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Abrams, William B.; Beers, Mark H.; Berkow, Robert. "The Merck manual of geriatrics", Whitehouse Station, 1995 2.Cassel, Christine; Riesenberg, Donald E.; Sorensen, Leif B.; Walsh, John R. "Geriatric medicine". NewYork, 1990 3.Ferri, Fred F.; Fretwell, Marsha D. "Practical guide to the care of the geriatric patient", St. Louis,1992 4.Squires, Amanda J. "Rehabilitation of the older patient: A handbook for the multidisciplinary team."NewYork, 1988. 5.Rossman, Isadore. "Clinical geriatrics", Philadelphia, 1986. |
Course Learning Outcomes | 1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar. | |||||||||||||||
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | |||||||||||||||
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | |||||||||||||||
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | |||||||||||||||
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | |||||||||||||||
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | |||||||||||||||
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||||
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | |||||||||||||||
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | |||||||||||||||
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | 3 |
3) | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | 2 |
4) | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar. | 3 |
5) | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | 1 |
6) | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | 3 |
7) | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 2 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | 3 |
9) | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | 2 |
11) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | 2 |
12) | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | 2 |
13) | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 1 |
14) | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 46 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 108 |