Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PHYS5017 | ||||
Ders İsmi: | Clinical Problem Solving in Pulmonary Rehabilitation | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. KÜBRA KARDEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Yasemin ÇIRAK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Erken ve geç dönem pulmoner rehabilitasyon uygulamaları, pulmoner rehabilitasyonun organizasyonu ve koruyucu rehabilitasyon uygulamaları kapsamlı olarak incelenmesidir. |
Dersin İçeriği: | Her öğrenci için dersin amacı; Erken ve geç dönem pulmoner rehabilitasyon uygulamaları, pulmoner rehabilitasyonun organizasyonu ve koruyucu rehabilitasyon uygulamaları kapsamlı olarak incelenmesidir. Pulmoner sorunları olan hastaların özelliklerinin değerlendirilmesi, klinik laboratuar bulguları, solunum fonksiyon testi ve arteryel kan gazları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Pulmoner rehabilitasyonun özellikleri, akut ve kronik solunum problemi olan hastalarda solunum egzersizleri, bronşial drenaj, yardımcı cihazlar ve egzersiz eğitimini kavrar. 2. Farklı klinik sorunları olan hastalarda tedavi programını oluşturma ve uygulamayı kavrar. 3. Pulmoner rehabilitasyonun organizasyonu ve komponentlerini tanımlar. 4. Akut ve kronik solunum problemi olan hastalarda klinik karar verme ve kanıta dayalı uygulama yaklaşımlarını açıklar. 5. Solunum problemi olan hastalarda egzersiz eğitimi ve takibini kavrar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği ve tanımlanması | |
2) | Pulmoner rehabilitasyonun organizasyonu ve komponentleri | |
3) | Pulmoner rehabilitasyonda değerlendirme ve problemlerin tanımlanması | |
4) | Pozisyonlama ve mobilizasyon | |
5) | Solunum kontrolü ve solunum egzersizleri | |
6) | Hava yolu temizleme teknikleri | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Solunuma yardımcı cihazlar | |
9) | Solunuma yardımcı cihazlar | |
10) | İnhalasyon teknikleri | |
11) | Solunum problemlerinde solunum ve periferal kas eğitimi | |
12) | Solunum problemlerinde aerobik egzersiz eğitimi | |
13) | Akut ve kronik solunum problemi olan hastalarda klinik karar verme ve olgu çalışmaları | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Pryor JA, Prasad AS. Physiotherapy for Respiratory and Cardiac problems: Adults and Paediatrics. 4th ed. Edinburgh: Churchill Livingstone; 2008. 2. 1. Hillegass E. Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy. 3th edition. Elsevier: Saunders; 2010. 2. Frownfelter D, Dean E. Cardiovascular and pulmonary physical therapy: Evidence to practice. 5th ed. United States: Mosby; 2012. 3. Ders sunumları |
Diğer Kaynaklar: | 1. Pryor JA, Prasad AS. Physiotherapy for Respiratory and Cardiac problems: Adults and Paediatrics. 4th ed. Edinburgh: Churchill Livingstone; 2008. 2. 1. Hillegass E. Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy. 3th edition. Elsevier: Saunders; 2010. 2. Frownfelter D, Dean E. Cardiovascular and pulmonary physical therapy: Evidence to practice. 5th ed. United States: Mosby; 2012. 3. Ders sunumları |
Course Learning Outcomes | 1 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar. | ||||||||||||||
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | ||||||||||||||
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | ||||||||||||||
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | ||||||||||||||
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | ||||||||||||||
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | ||||||||||||||
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | ||||||||||||||
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | ||||||||||||||
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | 3 |
3) | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | 3 |
4) | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar. | 2 |
5) | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | 3 |
6) | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | 2 |
7) | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 2 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | 3 |
9) | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | 2 |
11) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | 3 |
12) | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | 2 |
13) | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 2 |
14) | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 44 |