Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | DHY5013 | ||||
Ders İsmi: | Literatür tarama ve makale inceleme | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. TÜLAY KAVLAK | ||||
Dersi Veren(ler): | TÜLAY KAVLAK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin araştırma probleminin sınırlarının tanımlanmasına ve yeni araştırma konularının belirlenmesi, incelenen çalışmaların eleştirel bakış açısıyla değerlendirilebilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilerin literatür kaynaklarına ulaşımı, veri tabanlarından tarama yaparken dikkat edilecek hususlar, makale değerlendirmesinde yer lan konuları içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci literatür taraması için uygun kaynakları ulaşabilir 2) Tarama için gerekli olan veri tabanlarının kullanabilir 3) Alanında yayınlanmış makaleleri eleştirel bakış açısıyla inceleyebilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel Literatür Taramasının Amacı | |
2) | Bilimsel Literatür Kaynakları | |
3) | Literatüre Erişim | |
4) | Göz Atma ve Arama Kavramları | |
5) | Tarama Modelleri | |
6) | Anahtar Kelimeler | |
7) | Derinlemesine Literatür Tarama Tekniği | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Anahtar Kelimelerin Belirlenmesi | |
10) | Veri Tabanı Seçimi | |
11) | Makale inceleme | |
12) | Makale inceleme | |
13) | Sunum | |
14) | Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Öğretim üyesinin konuya ilişkin önerdiği makale ve kitaplar. 2. Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaklardan (Pubmed, ISI Web of Science, vb.) ulaştığı makale ve kitaplar. |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Doğum ve kadın hastalıkları hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için, uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahip olmak, bu geliştirmek, derinleştirmek ve kullanmak. | 3 | 3 | 3 | |||||
2) Doğum ve kadın hastalıkları alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirebilmek, geliştirmek ve farklı gruplarla paylaşmak | 3 | 3 | 3 | |||||
3) Doğum ve kadın hastalıkları alanında sorunların tanılanmasına ve çözümüne yönelik planlanan bir araştırmayı yürütebilmek. | 3 | 3 | 3 | |||||
4) Doğum ve kadın hastalıkları alanında karşılaşacağı karmaşık durumları analiz etmek problem çözme yöntemlerini kullanarak ve çözüm önerileri geliştirebilmek | 3 | 3 | 3 | |||||
5) Bilimsel bir makaleyi ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlamak ya da bilimsel bir toplantıda sunabilmek. | 3 | 3 | 3 | |||||
6) Doğum ve kadın hastalıkları alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek. | 3 | 3 | 3 | |||||
7) Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilerek, etik davranabilmek. | 3 | 3 | 3 | |||||
8) En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Doğum ve kadın hastalıkları hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için, uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahip olmak, bu geliştirmek, derinleştirmek ve kullanmak. | 2 |
2) | Doğum ve kadın hastalıkları alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirebilmek, geliştirmek ve farklı gruplarla paylaşmak | 3 |
3) | Doğum ve kadın hastalıkları alanında sorunların tanılanmasına ve çözümüne yönelik planlanan bir araştırmayı yürütebilmek. | 3 |
4) | Doğum ve kadın hastalıkları alanında karşılaşacağı karmaşık durumları analiz etmek problem çözme yöntemlerini kullanarak ve çözüm önerileri geliştirebilmek | 3 |
5) | Bilimsel bir makaleyi ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlamak ya da bilimsel bir toplantıda sunabilmek. | 3 |
6) | Doğum ve kadın hastalıkları alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek. | 3 |
7) | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilerek, etik davranabilmek. | 3 |
8) | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 128 |
Proje | 1 | 16 |
Ödevler | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 208 |