Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | DHY5012 | ||||
Ders İsmi: | Temel İstatistik | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BÜLENT EDİZ | ||||
Dersi Veren(ler): | BÜLENT EDİZ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin, araştırmalarda istatistiğin önemini kavraması ve istatistiğin temel kavramlarını öğrenmesi, araştırma verilerini bilgisayar ortamında düzenleyebilmesi ve istatistiksel analizlerini uygulayabilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, biyoistatistik temel kavramlar, değişken türleri, veri toplama yöntemleri ve verilerin organizasyonu, belirtici istatistikler, teorik dağılımlar, örnekleme yöntemlerini, istatistik yazılımı kullanma, hipotez testleri konularını içermektedir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Biyoistatistik temel kavramlarını tanımlayabilme 2) Veri toplama yöntemlerini ve verilerin organizasyonunu tanımlayabilme 3) Belirtici istatistikleri tanımlayabilme 4) Hipotez testlerini açıklayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilim, bilimsel yöntem, İstatistik ve biyoistatistik kavramları, biyoistatistik temel kavramları | |
2) | Değişken türleri | |
3) | Veri toplama ve verilerin gösterim yöntemleri | |
4) | Belirtici istatistikler (Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri) | |
5) | Teorik dağılımlar (Normal, Binom ve Poisson dağılımları) | |
6) | İstatistik yazılımları ve SPSS | |
7) | Hipotez testleri temel kavramları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Hipotez testleri (Student’s T, Mann-Whitney U ve Wilcoxon testleri) | |
10) | Hipotez testleri (Tek yönlü ve Kruskal Wallis varyans analizi) | |
11) | Hipotez testleri (İki yönlü varyans analizi) | |
12) | Hipotez testleri (Tekrarlı ölçümler varyans analizi ve Fridman test) | |
13) | Hipotez testleri (Ki-kare testleri) | |
14) | Regresyon ve korelasyon analizi | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Zar, J.H. (1998). Biostatistical analysis. Prentice Hall, London. 4th ed. Chernick, M.L. and Friis, R.H. (2003). Introductory Biostatistics 2. Sümbüloğlu K, Sümbüloğlu V. (2017). Biyoistatistik. Ankara: Hatiboğlu Yayıncılık 3. Karagöz Y. (2015). SPSS 21.1 Uygulamalı Biyoistatistik. Ankara: Nobel Yayncılık. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Öğretim üyesinin konuya ilişkin önerdiği makale ve kitaplar. 2. Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaklardan (Pubmed, ISI Web of Science, vb.) ulaştığı makale ve kitaplar. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Doğum ve kadın hastalıkları hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için, uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahip olmak, bu geliştirmek, derinleştirmek ve kullanmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
2) Doğum ve kadın hastalıkları alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirebilmek, geliştirmek ve farklı gruplarla paylaşmak | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
3) Doğum ve kadın hastalıkları alanında sorunların tanılanmasına ve çözümüne yönelik planlanan bir araştırmayı yürütebilmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
4) Doğum ve kadın hastalıkları alanında karşılaşacağı karmaşık durumları analiz etmek problem çözme yöntemlerini kullanarak ve çözüm önerileri geliştirebilmek | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
5) Bilimsel bir makaleyi ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlamak ya da bilimsel bir toplantıda sunabilmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
6) Doğum ve kadın hastalıkları alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
7) Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilerek, etik davranabilmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
8) En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Doğum ve kadın hastalıkları hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için, uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahip olmak, bu geliştirmek, derinleştirmek ve kullanmak. | 3 |
2) | Doğum ve kadın hastalıkları alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirebilmek, geliştirmek ve farklı gruplarla paylaşmak | 3 |
3) | Doğum ve kadın hastalıkları alanında sorunların tanılanmasına ve çözümüne yönelik planlanan bir araştırmayı yürütebilmek. | 3 |
4) | Doğum ve kadın hastalıkları alanında karşılaşacağı karmaşık durumları analiz etmek problem çözme yöntemlerini kullanarak ve çözüm önerileri geliştirebilmek | 3 |
5) | Bilimsel bir makaleyi ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlamak ya da bilimsel bir toplantıda sunabilmek. | 3 |
6) | Doğum ve kadın hastalıkları alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek. | 3 |
7) | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilerek, etik davranabilmek. | 3 |
8) | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 | ||||
Final | 1 | 12 | 12 | ||||
Toplam İş Yükü | 136 |