Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DHY5012
Ders İsmi: Temel İstatistik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BÜLENT EDİZ
Dersi Veren(ler): BÜLENT EDİZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin, araştırmalarda istatistiğin önemini kavraması ve istatistiğin temel kavramlarını öğrenmesi, araştırma verilerini bilgisayar ortamında düzenleyebilmesi ve istatistiksel analizlerini uygulayabilmesidir.
Dersin İçeriği: Bu ders, biyoistatistik temel kavramlar, değişken türleri, veri toplama yöntemleri ve verilerin organizasyonu, belirtici istatistikler, teorik dağılımlar, örnekleme yöntemlerini, istatistik yazılımı kullanma, hipotez testleri konularını içermektedir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Biyoistatistik temel kavramlarını tanımlayabilme
2) Veri toplama yöntemlerini ve verilerin organizasyonunu tanımlayabilme
3) Belirtici istatistikleri tanımlayabilme
4) Hipotez testlerini açıklayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilim, bilimsel yöntem, İstatistik ve biyoistatistik kavramları, biyoistatistik temel kavramları
2) Değişken türleri
3) Veri toplama ve verilerin gösterim yöntemleri
4) Belirtici istatistikler (Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri)
5) Teorik dağılımlar (Normal, Binom ve Poisson dağılımları)
6) İstatistik yazılımları ve SPSS
7) Hipotez testleri temel kavramları
8) Ara Sınav
9) Hipotez testleri (Student’s T, Mann-Whitney U ve Wilcoxon testleri)
10) Hipotez testleri (Tek yönlü ve Kruskal Wallis varyans analizi)
11) Hipotez testleri (İki yönlü varyans analizi)
12) Hipotez testleri (Tekrarlı ölçümler varyans analizi ve Fridman test)
13) Hipotez testleri (Ki-kare testleri)
14) Regresyon ve korelasyon analizi
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Zar, J.H. (1998). Biostatistical analysis. Prentice Hall, London. 4th ed. Chernick, M.L. and Friis, R.H. (2003). Introductory Biostatistics
2. Sümbüloğlu K, Sümbüloğlu V. (2017). Biyoistatistik. Ankara: Hatiboğlu Yayıncılık
3. Karagöz Y. (2015). SPSS 21.1 Uygulamalı Biyoistatistik. Ankara: Nobel Yayncılık.
Diğer Kaynaklar: 1. Öğretim üyesinin konuya ilişkin önerdiği makale ve kitaplar.
2. Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaklardan (Pubmed, ISI Web of Science, vb.) ulaştığı makale ve kitaplar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Doğum ve kadın hastalıkları hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için, uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahip olmak, bu geliştirmek, derinleştirmek ve kullanmak. 3 3 3 3
2) Doğum ve kadın hastalıkları alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirebilmek, geliştirmek ve farklı gruplarla paylaşmak 3 3 3 3
3) Doğum ve kadın hastalıkları alanında sorunların tanılanmasına ve çözümüne yönelik planlanan bir araştırmayı yürütebilmek. 3 3 3 3
4) Doğum ve kadın hastalıkları alanında karşılaşacağı karmaşık durumları analiz etmek problem çözme yöntemlerini kullanarak ve çözüm önerileri geliştirebilmek 3 3 3 3
5) Bilimsel bir makaleyi ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlamak ya da bilimsel bir toplantıda sunabilmek. 3 3 3 3
6) Doğum ve kadın hastalıkları alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek. 3 3 3 3
7) Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilerek, etik davranabilmek. 3 3 3 3
8) En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Doğum ve kadın hastalıkları hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için, uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahip olmak, bu geliştirmek, derinleştirmek ve kullanmak. 3
2) Doğum ve kadın hastalıkları alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirebilmek, geliştirmek ve farklı gruplarla paylaşmak 3
3) Doğum ve kadın hastalıkları alanında sorunların tanılanmasına ve çözümüne yönelik planlanan bir araştırmayı yürütebilmek. 3
4) Doğum ve kadın hastalıkları alanında karşılaşacağı karmaşık durumları analiz etmek problem çözme yöntemlerini kullanarak ve çözüm önerileri geliştirebilmek 3
5) Bilimsel bir makaleyi ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlamak ya da bilimsel bir toplantıda sunabilmek. 3
6) Doğum ve kadın hastalıkları alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek. 3
7) Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilerek, etik davranabilmek. 3
8) En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 136