Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | DHY5010 | ||||
Ders İsmi: | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. AYŞEGÜL ŞİMŞEK | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Şimşek | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilimsel yaklaşımların temelinde yatan prensiplerin anlaşılması, analitik düşünme becerilerinin geliştirilmesi ve etik kurallar çerçevesinde bilimsel araştırma yapma bilgi ve yeteneğinin kazanılması |
Dersin İçeriği: | Bilimsel bilginin niteliği ve gelişme süreci, sosyal bilimlerde yöntem ve yöntem ilkeleri, bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel bazı kavramlar, nicel ve nitel veri toplama ve analiz teknikleri, bilimsel araştırmalarda uygulanması gereken etik kurallar ve etik kurallara uygun alıntı yapma biçim ve teknikleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilim ve bilimsel bilgiyle ilgili temel bazı kavramları açıklayabilir. 2) Bilimsel araştırma sürecini ve türlerini açıklayabilir, herhangi bir eserin bilimsellik düzeyini tespit edebilir. 3) Nicel ve nitel veri toplama tekniklerinin temel özelliklerini açıklayabilir. 4) Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği, Bilimsel araştırmalarda uygulanması gereken etik kurallarını bilir. 5) Etik kurallara uygun araştırma yapmayı ve akademik çalışma haline getirmeyi uygulamalı olarak gösterebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş Bilim, araştırma ve temel kavramlar | yok |
2) | Bilimsel Araştırma Süreci ve aşamaları Odak soru, konu belirleme literatür tarama ve inceleme | yok |
3) | Konu: Araştırmanın tasarım tipini belirleme Sunum: Derleme – Sistematik Derleme – Meta analiz | yok |
4) | Konu: Bilimsel Araştırmalarda Uygulanması Gereken Etik Kurallar Sunum: Tanımlayıcı araştırma Retrospektif, kesitsel | yok |
5) | Konu: Konu, amaç, başlık, araştırma sorusu/hipotez belirleme Sunum: Nitel araştırmalar, karma yöntem araştırması | yok |
6) | Konu: Evren Örneklem belirleme Sunum: Deneysel, yarı deneysel | yok |
7) | Konu: Veri toplama araçları: Anket, soru formu Sunum: Ölçek geçerlilik güvenilirlik, ölçek geliştirme | yok |
8) | Veri toplama araçları: ölçek, envanter | yok |
9) | Ara sınav | |
10) | Veri Toplama ve Analiz Teknikleri Sunum: Ön test sontest kontrollü araştırma | yok |
11) | Konu: Verilerin çözümlenmesi Sunum: olgu sunumu | yok |
12) | Konu: Verilerin analizi ve yorumlanması SPSS, Amos, R | yok |
13) | Konu: Etik Kurallara Uygun Alıntı Yapma Biçim ve Teknikleri | yok |
14) | Konu: Araştırma raporu hazırlama Dipnot ve Kaynak Gösterme Teknikleri | yok |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN (2021) Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik. Nobel tıp kitabevleri, Ankara Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN (2021) Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik. Nobel tıp kitabevleri, Ankara Akgül A (2021) Tıbbi araştırmalarda istatistiksel analiz teknikleri, SPSS uygulamaları. Alfa Kitabevi İstanbul Öğretim elemanının notları Öğretim üyesinin konuya ilişkin önerdiği makale ve kitaplar. Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaklardan (Pubmed, ISI Web of Science, vb.) ulaştığı makale ve kitaplar. |
Diğer Kaynaklar: | Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN (2021) Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik. Nobel tıp kitabevleri, Ankara Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN (2021) Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik. Nobel tıp kitabevleri, Ankara Akgül A (2021) Tıbbi araştırmalarda istatistiksel analiz teknikleri, SPSS uygulamaları. Alfa Kitabevi İstanbul Öğretim elemanının notları Öğretim üyesinin konuya ilişkin önerdiği makale ve kitaplar. Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaklardan (Pubmed, ISI Web of Science, vb.) ulaştığı makale ve kitaplar. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Doğum ve kadın hastalıkları hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için, uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahip olmak, bu geliştirmek, derinleştirmek ve kullanmak. | ||||||||
2) Doğum ve kadın hastalıkları alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirebilmek, geliştirmek ve farklı gruplarla paylaşmak | ||||||||
3) Doğum ve kadın hastalıkları alanında sorunların tanılanmasına ve çözümüne yönelik planlanan bir araştırmayı yürütebilmek. | ||||||||
4) Doğum ve kadın hastalıkları alanında karşılaşacağı karmaşık durumları analiz etmek problem çözme yöntemlerini kullanarak ve çözüm önerileri geliştirebilmek | ||||||||
5) Bilimsel bir makaleyi ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlamak ya da bilimsel bir toplantıda sunabilmek. | ||||||||
6) Doğum ve kadın hastalıkları alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek. | ||||||||
7) Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilerek, etik davranabilmek. | ||||||||
8) En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Doğum ve kadın hastalıkları hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için, uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahip olmak, bu geliştirmek, derinleştirmek ve kullanmak. | 2 |
2) | Doğum ve kadın hastalıkları alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirebilmek, geliştirmek ve farklı gruplarla paylaşmak | 3 |
3) | Doğum ve kadın hastalıkları alanında sorunların tanılanmasına ve çözümüne yönelik planlanan bir araştırmayı yürütebilmek. | 3 |
4) | Doğum ve kadın hastalıkları alanında karşılaşacağı karmaşık durumları analiz etmek problem çözme yöntemlerini kullanarak ve çözüm önerileri geliştirebilmek | 3 |
5) | Bilimsel bir makaleyi ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlamak ya da bilimsel bir toplantıda sunabilmek. | 2 |
6) | Doğum ve kadın hastalıkları alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek. | 3 |
7) | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilerek, etik davranabilmek. | 2 |
8) | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 19 |
Sunum / Seminer | 10 | 10 |
Ödevler | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 45 |