Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | DHD6026 | ||||
Ders İsmi: | Bilim Tarihi ve Felsefesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HAYRİ ŞAFAK URAL | ||||
Dersi Veren(ler): | Hayri Şafak Ural | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilimsel Araştırmanın Temelleri dersi, lisansüstü eğitim alan öğrencilerin alanda derinleşirken bilimsel düşünce ve yöntem hakkındaki mevcut bilgilerini ortaklaştırmayı ve geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında bilimsel yöntem, bilimsel araştırma yapmada temel kavram ve ilkeler, araştırma planlama, sağlık bilimleri alanında araştırma yöntem ve teknikleri, bilim ve yayın etiği konuları irdelenecek ve öğrencilere araştırma planlama fırsatı verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimi ve bilimsel yöntemleri tanımlar 2) Bilimin ve bilimcinin özelliklerini belirtir 3) Bilimsel konuları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir 4) Bilimsel bilgi ve düşüncenin toplum üzerindeki etkisini açıklayabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilim nedir ? | |
2) | Bilim Felsefesi kavramı | |
3) | Gözlem, Deney ve Ölçme | |
4) | Bilimsel Açıklama | |
5) | Bilimsel Teorilerin Yapısı | |
6) | Bilimsel Hipotezlerin Pekiştirilmesi | |
7) | Bilimsel Teorilerin Gelişimi | |
8) | Tarih Öncesi Çağlarda Bilim ve Teknoloji | |
9) | Antik Yunan ve Helenistik Çağdaki Bilim ve Teknoloji | |
10) | Roma Döneminde Bilim ve Teknoloji | |
11) | Orta Çağ'da Bilim ve Teknoloji | |
12) | Türkler'in İslamiyet'e Giriş Döneminde Bilim ve Teknolojiye Etkileri | |
13) | Rönesans ve Aydınlanma Dönemi’nde Bilim ve Teknoloji | |
14) | Yeni Çağda Batıda Bilimin Gelişimi ve Cumhuriyet Dönemi’nde Türkiye’de Bilim | |
15) | Bilimde Etik |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Sagan, C. (2020). Karanlık bir dünyada bilimin mum ışığı (1. Baskı, C. E. TOPAKTAŞ, Çev. Ed.). İstanbul: Say Yayınları. 2. Acot, P. (2017). Bilim Tarihi (2. Baskı, N. ACAR, Çev. Ed.). Ankara: Dost Kitabevi. 3. Tuomo, S. (2018). The short history of science or the long path to the union of metaphysics and empiricism. (3. Complemented Edition) Physics Foundations Society (The Finnish Society for Natural Philosophy). 4. Kumar, P. M., Priya, N. S., Musalaiah, S. V. V. S., & Nagasree, M. (2014). Knowing and avoiding plagiarism during scientific writing. Annals of Medical and Health Sciences Research, 4(9), 193 |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı kendi alanına uygulamak. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
2) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
3) Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
4) Yürüttüğü araştırmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, yorumlamak, analiz ve sentez yapmak, uygulamak | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
5) Hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırma alanında kanıt, model ve/veya kuramlarını kullanmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
6) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunmak | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
7) Farklı ortamlarda özgün görüşlerini savunmak, stratejik karar verme sürecini kullanmak ve etkili iletişim kurmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı kendi alanına uygulamak. | 3 |
2) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek. | 3 |
3) | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak | 3 |
4) | Yürüttüğü araştırmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, yorumlamak, analiz ve sentez yapmak, uygulamak | 3 |
5) | Hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırma alanında kanıt, model ve/veya kuramlarını kullanmak. | 3 |
6) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunmak | 3 |
7) | Farklı ortamlarda özgün görüşlerini savunmak, stratejik karar verme sürecini kullanmak ve etkili iletişim kurmak. | 3 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 15 | 2 | 30 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 | ||||
Ödevler | 1 | 12 | 12 | ||||
Toplam İş Yükü | 102 |