Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | DHD6025 | ||||
Ders İsmi: | Ürojinekoloji Hemşireliği | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. REFİKA GENÇ KOYUCU | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Refika Genç Koyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kadın sağlığı sorunlarını bütüncül bir bakışla ele alabilmesini ve sorunları çözümlemede hemşirelikte yeni yaklaşımları tartışabilmesini sağlamak |
Dersin İçeriği: | Bu ders, alt üriner sistem semptomu olan kadın ve ailesinin fiziksel ve psikososyal bakım gereksinimlerinin bütünsel bir yaklaşımla tanılanması, tedavisi ve rehabilitasyonuna ilişkin bilgi ve uygulamaları kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kadın üriner sistemin ve pelvik taban kaslarının anatomisini tanımlar 2) Kadının ürojinekolojik gereksinimlerine yönelik eğitim programlarını düzenler. 3) Kadının ürojinekolojik bakım gereksinimlerini belirler. 4) Kadının ürojinekolojik tedavisi sırasında bakım gereksinimlerini karşılar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Dağılımı ve derse hazırlık | |
2) | Alt Üriner Sistem Anatomi ve Fizyolojisi Kontinans Mekanizması | |
3) | Üriner İnkontinans Epidemiyolojisi ve Risk Faktörleri | |
4) | Üriner İnkontinansın Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisi | |
5) | Üriner İnkontinansın Önlenmesi ve Kontinansın Geliştirilmesi | |
6) | Üriner İnkontinans Tipleri ve Hasta Değerlendirilmesi | |
7) | Üriner İnkontinansın Değerlendirilmesinde Yapılan Spesifik Tanı Testleri | |
8) | Ara sınavı | |
9) | Üriner İnkontinansta Cerrahi ve Farmakolojik Tedavi Yöntemleri | |
10) | Üriner İnkontinans Cerrahi Operasyon Geçiren Hastalara Yönelik Hemşirelik Yaklaşımı | |
11) | Üriner İnkontinans Tedavisinde Davranışsal Tedavi Yöntemleri | |
12) | Üriner İnkontinansta Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon | |
13) | Üriner İnkontinansa Yönelik Hemşirelik Tanıları ve Girişimleri | |
14) | Dünyada ve Ülkemizde Ürojinekoloji Hemşireliği | |
15) | Final sınavı | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Abrams P, Cardozo L, Khoury S, Wein A, Incontinence, 5. Edition, Europion Asoociation of Urogynecology, 2013. |
Diğer Kaynaklar: | Nolan E. T. “Primary Care for thr Obstetrician and Gynecologist”, Wiley-Liss, Inc, New York, 1996. O’Conner V, “Obstetrics, Gynaecology and Women’s Health” Cambridge University Press, Cambridge, 2002. Symonds EM, Symonds IM, “Essential Obstetrics and Gynaecology (4th Edition)”, Churchill Livingstone, USA, 2003. Harrow) PJ, Magowan B, Peatre ABJ, “Obstetrics and Gynaecelogy”, Elseiver Publishing, USA, 2003, Şirin A.,Kavlak O.(Ed.). Kadın Sağlığı. Bedray Yayıncılık.İstanbul.2008 Taşkın L, Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği”, V.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara , 2007 Ayhan A., Durukan T.,Günalp S., Gürkan T.Öderoğlu S.L.,Yaralı L.Yüce K.Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi.Güneş Tıp Kitapevi.2. Baskı. .(2008) Neville F.Hacker,M.D., J.George Moore M.D., Joeseph C. Gambone, DO,MPH.,Üstün C.,Koçak İ.(Çev.).Obstetrik ve Jinekolojinin Temelleri. Nobel Tıp Kitapevleri. 2008 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı kendi alanına uygulamak. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
2) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek. | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||
3) Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak | 1 | 2 | 3 | 2 | ||||
4) Yürüttüğü araştırmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, yorumlamak, analiz ve sentez yapmak, uygulamak | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||
5) Hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırma alanında kanıt, model ve/veya kuramlarını kullanmak. | 3 | 3 | 1 | 2 | ||||
6) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunmak | 3 | 1 | 2 | 3 | ||||
7) Farklı ortamlarda özgün görüşlerini savunmak, stratejik karar verme sürecini kullanmak ve etkili iletişim kurmak. | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. | 2 | 2 | 3 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı kendi alanına uygulamak. | 3 |
2) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek. | 3 |
3) | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak | 3 |
4) | Yürüttüğü araştırmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, yorumlamak, analiz ve sentez yapmak, uygulamak | 3 |
5) | Hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırma alanında kanıt, model ve/veya kuramlarını kullanmak. | 3 |
6) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunmak | 3 |
7) | Farklı ortamlarda özgün görüşlerini savunmak, stratejik karar verme sürecini kullanmak ve etkili iletişim kurmak. | 3 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 4 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 2 | 98 | |||
Sunum / Seminer | 4 | 12 | 48 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 201 |