Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | DHD6107 | ||||
Ders İsmi: | İleri Biyoistatistik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BÜLENT EDİZ | ||||
Dersi Veren(ler): | BÜLENT EDİZ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, sağlık biliminde istatistiksel verileri analiz etmek için gerekli bilgi ve beceriyi sağlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; tanımlayıcı istatistikler, verilerin sunuma hazırlanması, önemlilk testleri ve korelasyon analizlerinin yapımı hakkında bilgi ve beceri geliştirilmesini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Verileri açıklamak ve özetlemek için grafiksel yöntemler kullanabilecektir 2) Değişkenler arasındaki ilişkileri analiz edebilecektir 3) Araştırma hipotezlerini test edebilecektir. 4) Araştırmadaki İstatistiksel kararı açıklayabilecektir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Veri analizine giriş, analiz programlarının tanıtımı | |
2) | Verileri açıklamak için nicel yöntemler | |
3) | SPSS Veri Girişi | |
4) | Verilerin Sınıflandırılması | |
5) | Teorik Dağılımlar | |
6) | Tanımlayıcı İstatistikler | |
7) | Verileri açıklamak için grafik yöntemler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Değişkenler arası ilişkiler | |
10) | Parametrik Olmayan Testler | |
11) | Parametrik Olmayan Testler | |
12) | Varyans Analizi | |
13) | Regresyon ve Korelasyon Analizleri | |
14) | SPSS Uygulamaları | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu V. (2014). Biyoistatistik, 14. Baskı, Hatipoğlu yayınları. 2. Büyüköztürk Ş. (2020). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, 28. Baskı, Pegem yayıncılık 3. Özdamar, K. (2015). SPSS ile Biyoistatistik, 10. Baskı. Hipokrat Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | 1. Öğretim üyesinin konuya ilişkin önerdiği makale ve kitaplar. 2. Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaklardan (Pubmed, ISI Web of Science, vb.) ulaştığı makale ve kitaplar. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı kendi alanına uygulamak. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
2) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
3) Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
4) Yürüttüğü araştırmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, yorumlamak, analiz ve sentez yapmak, uygulamak | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
5) Hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırma alanında kanıt, model ve/veya kuramlarını kullanmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
6) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunmak | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
7) Farklı ortamlarda özgün görüşlerini savunmak, stratejik karar verme sürecini kullanmak ve etkili iletişim kurmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı kendi alanına uygulamak. | 3 |
2) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek. | 3 |
3) | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak | 3 |
4) | Yürüttüğü araştırmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, yorumlamak, analiz ve sentez yapmak, uygulamak | 3 |
5) | Hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırma alanında kanıt, model ve/veya kuramlarını kullanmak. | 3 |
6) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunmak | 3 |
7) | Farklı ortamlarda özgün görüşlerini savunmak, stratejik karar verme sürecini kullanmak ve etkili iletişim kurmak. | 3 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 15 | 2 | 30 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 | ||||
Final | 1 | 6 | 6 | ||||
Toplam İş Yükü | 102 |