Tibbi Biyoloji ve Genetik (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | TGY6012 | ||||
Ders İsmi: | Bilimsel araştırma teknikleri ve yayın etiği | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÖYKÜ GÖNÜL GEYİK | ||||
Dersi Veren(ler): | Öykü GÖNÜL GEYİK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilimsel araştırma süreciyle ilgili temel kavramları tanımak, bilimsel araştırmayla ilgili farklı kaynakları tanımak, bilgiye ulaşım, eleştirel düşünce yetkinliği kazanmak, bilimsel sonuç raporlanması ve etik kurallar hakkında bilgi sahip olmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel Araştırma Tasarımları Hipotez Kurma Bilimsel Kayıtların Tutulması Verilerin Sunulması Bilimsel Rapor Yazımı Akademik Yayıncılık ve İndeksleme Yayın Etiği |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel araştırma süreciyle ilgili temel kavramları tanımak 2) Bilimin ve bilimsel araştırmanın önemini kavramak 3) Bilimle ve bilimsel araştırmayla ilgili farklı kaynakları tanımak 4) Bilimsel araştırma süreci hakkında bilgilenmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı - Bilimsel Araştırmaya Giriş | |
2) | Bilimsel Araştırma Tasarımları | |
3) | Hipotez Kurma | |
4) | Bilimsel Kayıtların Tutulması | |
5) | Verilerin Sunulması | |
6) | Bilimsel Rapor Yazımı | |
7) | Akademik Yayıncılık ve İndeksleme | |
8) | Yayın Etiği | |
9) | Seminer | |
10) | Seminer | |
11) | Seminer | |
12) | Seminer | |
13) | Seminer | |
14) | Seminer |
Ders Notları / Kitaplar: | Bilimsel Araştırma Tasarımları |
Diğer Kaynaklar: | Scientific Research Designs |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında güncel literatürü takip eder, bilgileri toplar, uygun değerlendirme yöntemleri ile analiz eder ve sentezleyerek klinik uygulamalara yön verir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
2) Bilimsel araştırmalar için uygun yöntem ve teknolojik yapıyı kullanır, uygun hipotezi kurar, araştırma yöntemlerini belirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
3) Bilimsel Araştırma sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlar, elde ettiği kanıt dayalı bilgiyi uygulamalara aktarır, geliştirir. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayımlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
4) Tıbbi Biyoloji ve Genetik uygulamalarında ve bilimsel çalışmalarında etik, deontolojik ve yasal çerçeve içerisinde meslek otonomisini gözeterek yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
5) Akademik ve klinik ortamlarda disiplinler arası iş birliği sağlar, problem çözme ve yönetme konusunda bilgi ve beceri birikimine sahiptir. | |||||||
6) Bilimsel araştırmalarından ve literatürden edindiği bilgiyi toplum yararına kullanır ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli sağlık politikalarının şekillendirilmesini sağlar ve bu politikalar içerisinde yer alır. | |||||||
7) Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, tıbbi biyoloji alanında yaratıcı çözümler üreten, planlayan, uygulayan, nitelikli bilgi ve beceriye sahip biyologlar yetiştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında güncel literatürü takip eder, bilgileri toplar, uygun değerlendirme yöntemleri ile analiz eder ve sentezleyerek klinik uygulamalara yön verir. | 3 |
2) | Bilimsel araştırmalar için uygun yöntem ve teknolojik yapıyı kullanır, uygun hipotezi kurar, araştırma yöntemlerini belirler. | 3 |
3) | Bilimsel Araştırma sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlar, elde ettiği kanıt dayalı bilgiyi uygulamalara aktarır, geliştirir. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayımlar. | 2 |
4) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik uygulamalarında ve bilimsel çalışmalarında etik, deontolojik ve yasal çerçeve içerisinde meslek otonomisini gözeterek yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 3 |
5) | Akademik ve klinik ortamlarda disiplinler arası iş birliği sağlar, problem çözme ve yönetme konusunda bilgi ve beceri birikimine sahiptir. | |
6) | Bilimsel araştırmalarından ve literatürden edindiği bilgiyi toplum yararına kullanır ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli sağlık politikalarının şekillendirilmesini sağlar ve bu politikalar içerisinde yer alır. | |
7) | Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, tıbbi biyoloji alanında yaratıcı çözümler üreten, planlayan, uygulayan, nitelikli bilgi ve beceriye sahip biyologlar yetiştirir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 136 |
Sunum / Seminer | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 6 | 12 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 192 |