Tibbi Biyoloji ve Genetik (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TGY6206
Ders İsmi: Yeterlilik Sınavı Hazırlık Dersi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
20
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. VEYSEL SABRİ HANÇER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Veysel Sabri Hançer
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, Tıbbi Biyoloji ve Genetik doktora programında, derslerini tamamlaması ile birlikte öğrencinin katılacağı yeterlilik sınavı için hazırlık dersini oluşturmaktadır. Öğrencinin bağımsız genel tekrar yapması, bireysel eksiklerini gözden geçirmesi ve bu konularda kendini tamamlaması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Öğrencinin yeterlik sınavına hazırlıkta bağımız çalışma sürecini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Doktora programındaki öğretilerin pekiştirilmesi.
2) Doktora yeterlilik sınavı için hazırlanma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bağımsız çalışma
2) Bağımsız çalışma
3) Bağımsız çalışma
4) Bağımsız çalışma
5) Bağımsız çalışma
6) Bağımsız çalışma
7) Bağımsız çalışma
8) Bağımsız çalışma
9) Bağımsız çalışma
10) Bağımsız çalışma
11) Bağımsız çalışma
12) Bağımsız çalışma
13) Bağımsız çalışma
14) Bağımsız çalışma
15) Bağımsız çalışma
16) Bağımsız çalışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanını kapsayan tüm kaynaklar
Diğer Kaynaklar: All resources covering the field of Medical Biology and Genetics

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında güncel literatürü takip eder, bilgileri toplar, uygun değerlendirme yöntemleri ile analiz eder ve sentezleyerek klinik uygulamalara yön verir.
2) Bilimsel araştırmalar için uygun yöntem ve teknolojik yapıyı kullanır, uygun hipotezi kurar, araştırma yöntemlerini belirler.
3) Bilimsel Araştırma sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlar, elde ettiği kanıt dayalı bilgiyi uygulamalara aktarır, geliştirir. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayımlar.
4) Tıbbi Biyoloji ve Genetik uygulamalarında ve bilimsel çalışmalarında etik, deontolojik ve yasal çerçeve içerisinde meslek otonomisini gözeterek yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.
5) Akademik ve klinik ortamlarda disiplinler arası iş birliği sağlar, problem çözme ve yönetme konusunda bilgi ve beceri birikimine sahiptir.
6) Bilimsel araştırmalarından ve literatürden edindiği bilgiyi toplum yararına kullanır ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli sağlık politikalarının şekillendirilmesini sağlar ve bu politikalar içerisinde yer alır.
7) Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, tıbbi biyoloji alanında yaratıcı çözümler üreten, planlayan, uygulayan, nitelikli bilgi ve beceriye sahip biyologlar yetiştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında güncel literatürü takip eder, bilgileri toplar, uygun değerlendirme yöntemleri ile analiz eder ve sentezleyerek klinik uygulamalara yön verir. 1
2) Bilimsel araştırmalar için uygun yöntem ve teknolojik yapıyı kullanır, uygun hipotezi kurar, araştırma yöntemlerini belirler.
3) Bilimsel Araştırma sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlar, elde ettiği kanıt dayalı bilgiyi uygulamalara aktarır, geliştirir. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayımlar.
4) Tıbbi Biyoloji ve Genetik uygulamalarında ve bilimsel çalışmalarında etik, deontolojik ve yasal çerçeve içerisinde meslek otonomisini gözeterek yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.
5) Akademik ve klinik ortamlarda disiplinler arası iş birliği sağlar, problem çözme ve yönetme konusunda bilgi ve beceri birikimine sahiptir. 2
6) Bilimsel araştırmalarından ve literatürden edindiği bilgiyi toplum yararına kullanır ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli sağlık politikalarının şekillendirilmesini sağlar ve bu politikalar içerisinde yer alır.
7) Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, tıbbi biyoloji alanında yaratıcı çözümler üreten, planlayan, uygulayan, nitelikli bilgi ve beceriye sahip biyologlar yetiştirir. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 16 16 512
Toplam İş Yükü 512