Fizik (DR) (İngilizce) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | PHYS6301 | ||||
Ders İsmi: | Tez | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SERKANT ALİ ÇETİN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. SERKANT ALİ ÇETİN |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Özgün araştırma gerçekleştirmek, raporlamak, sunmak. |
Dersin İçeriği: | Doktora derecesinin kazanılması için araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve tamamlanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Seçilen araştırma konusunda özgün araştırma gerçekleştirmek 2) Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerini uygulamak. 3) Araştırma çıktılarının analizi ve yorumlanması. 4) Araştırma sonuçlarının paylaşılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez konusunda araştırma süreçlerinin yürütülmesi. | - |
2) | Tez konusunda araştırma süreçlerinin yürütülmesi. | - |
3) | Tez konusunda araştırma süreçlerinin yürütülmesi. | - |
4) | Tez konusunda araştırma süreçlerinin yürütülmesi. | - |
5) | Tez konusunda araştırma süreçlerinin yürütülmesi. | - |
6) | Tez konusunda araştırma süreçlerinin yürütülmesi. | - |
7) | Tez konusunda araştırma süreçlerinin yürütülmesi. | - |
8) | Tez konusunda araştırma süreçlerinin yürütülmesi. | - |
8) | Tez konusunda araştırma süreçlerinin yürütülmesi. | - |
9) | Tez konusunda araştırma süreçlerinin yürütülmesi. | - |
9) | Tez konusunda araştırma süreçlerinin yürütülmesi. | - |
10) | Tez konusunda araştırma süreçlerinin yürütülmesi. | - |
10) | Tez konusunda araştırma süreçlerinin yürütülmesi. | - |
11) | Tez konusunda araştırma süreçlerinin yürütülmesi. | - |
12) | Tez konusunda araştırma süreçlerinin yürütülmesi. | - |
13) | Tez konusunda araştırma süreçlerinin yürütülmesi. | - |
14) | Tez konusunda araştırma süreçlerinin yürütülmesi. | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | - |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında temel ve güncel kuramlar ile deneysel yöntemlere hakim olma. | |||||||||
2) Edinilen kuramsal bilgilerin uygulama alanında etkili olarak kullanılması. | |||||||||
3) Deneysel çalışmalarda analiz araçlarını ve donanımları kullanma yetkinliği. | |||||||||
4) Parçacık algıçları ve/veya parçacık hızlandırıcıları hakkında ileri seviyede tasarım yetkinliği. | |||||||||
5) Veri okuma, veri analizi ve veri işleme konularına hakim olma. | |||||||||
6) Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında bağımsız araştırma yapma yetkinliği. | |||||||||
7) Parçacık Algıçları ve Parçacık Hızlandırıcıları ile ilgili Ar-Ge ve/veya Ür-Ge tecrübesine sahip olma. | |||||||||
8) Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanındaki deneysel ve fenomenolojik araştırma faaliyetlerinin gerektirdiği kolaboratif çalışma yetkinliği. | |||||||||
9) Veri analizinden algıç ve hızlandırıcı tasarımına kadar parçacık fiziği araştırma ve uygulamalarının gerektirdiği yazılım ve donanımı kavrama, kullanma ve geliştirme yetkinliği. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında temel ve güncel kuramlar ile deneysel yöntemlere hakim olma. | 3 |
2) | Edinilen kuramsal bilgilerin uygulama alanında etkili olarak kullanılması. | 3 |
3) | Deneysel çalışmalarda analiz araçlarını ve donanımları kullanma yetkinliği. | 3 |
4) | Parçacık algıçları ve/veya parçacık hızlandırıcıları hakkında ileri seviyede tasarım yetkinliği. | 2 |
5) | Veri okuma, veri analizi ve veri işleme konularına hakim olma. | 2 |
6) | Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında bağımsız araştırma yapma yetkinliği. | 3 |
7) | Parçacık Algıçları ve Parçacık Hızlandırıcıları ile ilgili Ar-Ge ve/veya Ür-Ge tecrübesine sahip olma. | 2 |
8) | Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanındaki deneysel ve fenomenolojik araştırma faaliyetlerinin gerektirdiği kolaboratif çalışma yetkinliği. | 2 |
9) | Veri analizinden algıç ve hızlandırıcı tasarımına kadar parçacık fiziği araştırma ve uygulamalarının gerektirdiği yazılım ve donanımı kavrama, kullanma ve geliştirme yetkinliği. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 20 | 20 | 10 | 750 | ||
Toplam İş Yükü | 750 |