Fizik (DR) (İngilizce) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | PHYS6002 | ||||
Ders İsmi: | Advanced Detector Physics | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ONUR BUĞRA KOLCU | ||||
Dersi Veren(ler): | Onur Buğra Kolcu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders nükleer fizik ve parçacık fiziğinde kullanılan algıçların çalışma prensibi ve kullanımına ilişkin bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Parçacık algıçlarının tasarımı ve oluşturulması: veri toplama, elektronik okuma ve depolama sistemleri. Seçilmiş konularda vaka çalışmaları. Laboratuvar uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İyonlaştırıcı radyasyon ve maddenin etkileşim süreçlerini açıklar 2) Yaygın olarak kullanılan her tür dedektörün çalışmasını açıklar 3) Parçacık algıçları hakkında ileri seviyede tasarım yetkinliği. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Ders kaynakları |
2) | Laboratuvar çalışması ve tartışma | W. R. Leo: Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, Springer |
3) | Laboratuvar çalışması ve tartışma | W. R. Leo: Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, Springer |
4) | Laboratuvar çalışması ve tartışma | W. R. Leo: Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, Springer |
5) | Laboratuvar çalışması ve tartışma | W. R. Leo: Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, Springer |
6) | Laboratuvar çalışması ve tartışma | W. R. Leo: Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, Springer |
7) | Laboratuvar çalışması ve tartışma | W. R. Leo: Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, Springer |
8) | Laboratuvar çalışması ve tartışma | W. R. Leo: Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, Springer |
9) | Laboratuvar çalışması ve tartışma | W. R. Leo: Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, Springer |
10) | Laboratuvar çalışması ve tartışma | W. R. Leo: Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, Springer |
11) | Laboratuvar çalışması ve tartışma | W. R. Leo: Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, Springer |
12) | Laboratuvar çalışması ve tartışma | W. R. Leo: Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, Springer |
13) | Laboratuvar çalışması ve tartışma | W. R. Leo: Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, Springer |
14) | Laboratuvar çalışması ve tartışma | W. R. Leo: Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, Springer |
Ders Notları / Kitaplar: | K.Kleinknecht: Detectors for Particle Radiation, Cambridge C.Grupen: Particle Detectors, Cambridge W.R.Leo: Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, Springer C.W.Fabjan and J.E.Pilcher, Instrumentation in elementary particle physics, World Scientific |
Diğer Kaynaklar: | K.Kleinknecht: Detectors for Particle Radiation, Cambridge C.Grupen: Particle Detectors, Cambridge W.R.Leo: Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, Springer C.W.Fabjan and J.E.Pilcher, Instrumentation in elementary particle physics, World Scientific |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında temel ve güncel kuramlar ile deneysel yöntemlere hakim olma. | |||||||||
2) Edinilen kuramsal bilgilerin uygulama alanında etkili olarak kullanılması. | 3 | 3 | 3 | ||||||
3) Deneysel çalışmalarda analiz araçlarını ve donanımları kullanma yetkinliği. | 3 | 3 | 3 | ||||||
4) Parçacık algıçları ve/veya parçacık hızlandırıcıları hakkında ileri seviyede tasarım yetkinliği. | 3 | 3 | 3 | ||||||
5) Veri okuma, veri analizi ve veri işleme konularına hakim olma. | |||||||||
6) Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında bağımsız araştırma yapma yetkinliği. | |||||||||
7) Parçacık Algıçları ve Parçacık Hızlandırıcıları ile ilgili Ar-Ge ve/veya Ür-Ge tecrübesine sahip olma. | |||||||||
8) Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanındaki deneysel ve fenomenolojik araştırma faaliyetlerinin gerektirdiği kolaboratif çalışma yetkinliği. | |||||||||
9) Veri analizinden algıç ve hızlandırıcı tasarımına kadar parçacık fiziği araştırma ve uygulamalarının gerektirdiği yazılım ve donanımı kavrama, kullanma ve geliştirme yetkinliği. | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında temel ve güncel kuramlar ile deneysel yöntemlere hakim olma. | 2 |
2) | Edinilen kuramsal bilgilerin uygulama alanında etkili olarak kullanılması. | 3 |
3) | Deneysel çalışmalarda analiz araçlarını ve donanımları kullanma yetkinliği. | 3 |
4) | Parçacık algıçları ve/veya parçacık hızlandırıcıları hakkında ileri seviyede tasarım yetkinliği. | 3 |
5) | Veri okuma, veri analizi ve veri işleme konularına hakim olma. | |
6) | Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında bağımsız araştırma yapma yetkinliği. | |
7) | Parçacık Algıçları ve Parçacık Hızlandırıcıları ile ilgili Ar-Ge ve/veya Ür-Ge tecrübesine sahip olma. | |
8) | Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanındaki deneysel ve fenomenolojik araştırma faaliyetlerinin gerektirdiği kolaboratif çalışma yetkinliği. | |
9) | Veri analizinden algıç ve hızlandırıcı tasarımına kadar parçacık fiziği araştırma ve uygulamalarının gerektirdiği yazılım ve donanımı kavrama, kullanma ve geliştirme yetkinliği. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuvar | 14 | % 30 |
Sunum | 1 | % 30 |
Projeler | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 3 | 0 | 0 | ||||
Laboratuvar | 3 | 6 | 6 | 36 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 14 | 196 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 6 | 7 | |||
Proje | 1 | 36 | 36 | 72 | |||
Toplam İş Yükü | 311 |