Fizik (DR) (İngilizce) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | PHYS6202 | ||||
Ders İsmi: | Thesis Proposal | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SERTAÇ ÖZTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. SERTAÇ ÖZTÜRK |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | |
Dersin İçeriği: | Danışman gözetiminde tez önerisinin oluşturulması, gerekçelendirilmesi ve planlanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tez çalışma konusu ile ilgili en güncel gelişmeleri öğrenmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Literatür taraması | |
2) | Literatür taraması | |
3) | Literatür taraması | |
4) | Literatür taraması | |
5) | Literatür taraması | |
6) | Literatür taraması | |
7) | Literatür taraması raporu | |
8) | Araştırma probleminin belirlenmesi | |
9) | Araştırma probleminin belirlenmesi | |
10) | Tez önerisinin yazılması | |
11) | Tez önerisinin yazılması | |
12) | Tez önerisinin yazılması | |
13) | Tez önerisinin yazılması | |
14) | Tez önerisinin sunulması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında temel ve güncel kuramlar ile deneysel yöntemlere hakim olma. | 3 | ||||||||
2) Edinilen kuramsal bilgilerin uygulama alanında etkili olarak kullanılması. | 1 | ||||||||
3) Deneysel çalışmalarda analiz araçlarını ve donanımları kullanma yetkinliği. | 1 | ||||||||
4) Parçacık algıçları ve/veya parçacık hızlandırıcıları hakkında ileri seviyede tasarım yetkinliği. | 2 | ||||||||
5) Veri okuma, veri analizi ve veri işleme konularına hakim olma. | 2 | ||||||||
6) Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında bağımsız araştırma yapma yetkinliği. | 3 | ||||||||
7) Parçacık Algıçları ve Parçacık Hızlandırıcıları ile ilgili Ar-Ge ve/veya Ür-Ge tecrübesine sahip olma. | 2 | ||||||||
8) Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanındaki deneysel ve fenomenolojik araştırma faaliyetlerinin gerektirdiği kolaboratif çalışma yetkinliği. | 1 | ||||||||
9) Veri analizinden algıç ve hızlandırıcı tasarımına kadar parçacık fiziği araştırma ve uygulamalarının gerektirdiği yazılım ve donanımı kavrama, kullanma ve geliştirme yetkinliği. | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında temel ve güncel kuramlar ile deneysel yöntemlere hakim olma. | 3 |
2) | Edinilen kuramsal bilgilerin uygulama alanında etkili olarak kullanılması. | 2 |
3) | Deneysel çalışmalarda analiz araçlarını ve donanımları kullanma yetkinliği. | 3 |
4) | Parçacık algıçları ve/veya parçacık hızlandırıcıları hakkında ileri seviyede tasarım yetkinliği. | 1 |
5) | Veri okuma, veri analizi ve veri işleme konularına hakim olma. | 1 |
6) | Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanında bağımsız araştırma yapma yetkinliği. | 3 |
7) | Parçacık Algıçları ve Parçacık Hızlandırıcıları ile ilgili Ar-Ge ve/veya Ür-Ge tecrübesine sahip olma. | 1 |
8) | Yüksek Enerji ve Parçacık Fiziği alanındaki deneysel ve fenomenolojik araştırma faaliyetlerinin gerektirdiği kolaboratif çalışma yetkinliği. | 1 |
9) | Veri analizinden algıç ve hızlandırıcı tasarımına kadar parçacık fiziği araştırma ve uygulamalarının gerektirdiği yazılım ve donanımı kavrama, kullanma ve geliştirme yetkinliği. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 12 | 4 | 4 | 4 | 144 | ||
Sunum / Seminer | 12 | 3 | 3 | 2 | 96 | ||
Toplam İş Yükü | 240 |