İşletme (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ISL6116 | ||||
Ders İsmi: | Küresel Pazarlama Stratejileri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ALPASLAN KELLECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan Kelleci | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Küresel Pazarlama Stratejileri, uluslararası pazarlama stratejisi ve operasyonlarına odaklanan ileri düzey bir derstir. Ders öğrencilerin şunları anlamasını sağlamayı amaçlamaktadır: uluslararası pazarlamadaki temel konular, karmaşık uluslararası pazar ortamında yönetimsel karar alma süreci ve uluslararası ticaret teorisi ve küresel ticaret sistemleri. |
Dersin İçeriği: | Pazarlama uygulamalarının ülkeden ülkeye farklılık göstermesi, kültürün, ekonomik ve sosyal koşulların, sosyal altyapının farklı olması doğaldır. Bu farklılıklar, bir ülkedeki başarılı pazarlama yaklaşımının başka bir ülkede otomatik olarak işe yaramayacağı anlamına gelmektedir. Müşteri tercihleri, rekabet, dağıtım kanalları ve iletişim ortamları farklılık göstermektedir. Küresel pazarlama, pazarlamacıların çeşitli pazarlardaki benzerlik ve farklılıklara yanıt vererek aynı anda hem küresel hem de yerel olacak şekilde davranmasını gerektirir. Küresel pazarlamada önemli bir görev, pazarlama planı ve programlarının dünya çapında ne ölçüde standartlaştırılabileceğinin yanı sıra bunların ne ölçüde uyarlanması gerektiğinin farkına varmaktır. Ana ülke dışındaki pazarlara girme kararı, firmanın kaynaklarına, yönetimsel tutumlarına ve fırsatların ve tehditlerin niteliğine ve kapsamına bağlıdır. Bu, uluslararası pazarlamada önemli temaların ortaya çıkmasına neden olur: pazara giriş, ortaklık ve stratejik ittifaklar, sınırlar ötesi yönetim, gri pazarlar - bunlar bu derste ele alınan temel konulardan bazılarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası pazarlama ortamlarındaki fırsatları belirlemek ve analiz etmek 2) Uluslararası bir ortamda kurumsal sorunları/fırsatları değerlendirmek için vakalardan, okumalardan ve uluslararası iş raporlarından yararlanmayı bilmek 3) Uluslararası pazarlama planı hazırlayıp sunabilmek ve girilecek yeni uluslararası pazarları araştırabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı | |
2) | Küreselleşmenin Sonuçları | |
3) | Küreselleşmenin Ekonomik Zorlukları | |
4) | Küreselleşmenin Kültürel Zorlukları | |
5) | Küresel Pazarlama Stratejisinin Geliştirilmesine Yönelik Araçlar | |
6) | Küresel Pazar Segmentasyonu ve Konumlandırma | |
7) | Küresel Pazarlama Stratejisinin Geliştirilmesi | |
8) | Analiz ve Pazar Seçimi | |
9) | Küresel Giriş Modu Stratejileri | |
10) | Küresel İşletmeler için Çalışma Ortamı | |
11) | Pazarlama Etkinliği: Metrikler | |
12) | Piramidin Tabanı için Pazarlama | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları/Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Kotabe, M., & Helsen, K. (2011). Global Marketing Management (5th ed.) NJ: Wiley |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, | |||||||
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||
3) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | |||||||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |||||||
5) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme | |||||||
6) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | |||||||
7) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |
5) | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme | |
6) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | |
7) | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 1 | % 30 |
Projeler | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Sunum / Seminer | 1 | 60 | 1 | 61 | |||
Ödevler | 2 | 30 | 1 | 62 | |||
Final | 1 | 75 | 2 | 77 | |||
Toplam İş Yükü | 200 |