ISL6201 Doktora Teziİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (DR)

Önizleme

Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISL6201
Ders İsmi: Doktora Tezi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
30
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ALPASLAN KELLECİ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. MİNE AFACAN FINDIKLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere uzmanlaşmak istediği alanda bilimsel bir çalışma
üretebilmeleri için temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Öğrencinin ilgi duyduğu araştırma konusu üzerinde çalışabilmesi kapsamında
öğretilecek olan tez planlaması aşamaları, tez yazım kuralları, tez tasarımı,
araştırma yöntem ve teknikleri gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşletme yazınında ilgi duyduğu kavrama yönelik araştırma yapabilmek.
2) İşletme yazınında araştırdığı kavramı analiz edebilmek, kavrama yönelik konuları açıklayabilmek
3) Bağımsız olarak akademik çalışma yapmak
4) Araştırma kapsamında paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurmak
5) İşletme alanı ile ilgili bilgileri takip etmek için yabancı dilinden yararlanmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve tartışma
2) Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve tartışma
3) İşletme Bölümü öğretim üyelerine yapılan sunuma göre proje konusunun sonuçlandırılması
4) Lİteratür taraması
5) Lİteratür taraması
6) Lİteratür taraması
7) Project progress report, interim evaluation
8) Proje ilerleme raporu değerlendirmelerine göre yazıma devam etme
9) Proje ile ilgili teknik rapor yazımına şekil esasları dikkate alınarak geçiş
10) Proje ilerleme raporu değerlendirmelerine göre yazıma devam etme
11) Proje ile ilgili teknik rapor yazımına şekil esasları dikkate alınarak geçiş
12) Proje ile ilgili teknik rapor yazımına şekil esasları dikkate alınarak geçiş
13) Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu
14) Proje kavramsal raporu ve sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tez Danışmanı tarafından verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Tez Danışmanı tarafından verilecektir.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme,
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme
5) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme
6) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
7) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme,
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme
5) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme
6) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
7) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul 4 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 0 48 720
Sunum / Seminer 4 6 2 32
Toplam İş Yükü 752