İşletme (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ISL6201 | ||||
Ders İsmi: | Doktora Tezi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ALPASLAN KELLECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. MİNE AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere uzmanlaşmak istediği alanda bilimsel bir çalışma üretebilmeleri için temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencinin ilgi duyduğu araştırma konusu üzerinde çalışabilmesi kapsamında öğretilecek olan tez planlaması aşamaları, tez yazım kuralları, tez tasarımı, araştırma yöntem ve teknikleri gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşletme yazınında ilgi duyduğu kavrama yönelik araştırma yapabilmek. 2) İşletme yazınında araştırdığı kavramı analiz edebilmek, kavrama yönelik konuları açıklayabilmek 3) Bağımsız olarak akademik çalışma yapmak 4) Araştırma kapsamında paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurmak 5) İşletme alanı ile ilgili bilgileri takip etmek için yabancı dilinden yararlanmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve tartışma | |
2) | Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve tartışma | |
3) | İşletme Bölümü öğretim üyelerine yapılan sunuma göre proje konusunun sonuçlandırılması | |
4) | Lİteratür taraması | |
5) | Lİteratür taraması | |
6) | Lİteratür taraması | |
7) | Project progress report, interim evaluation | |
8) | Proje ilerleme raporu değerlendirmelerine göre yazıma devam etme | |
9) | Proje ile ilgili teknik rapor yazımına şekil esasları dikkate alınarak geçiş | |
10) | Proje ilerleme raporu değerlendirmelerine göre yazıma devam etme | |
11) | Proje ile ilgili teknik rapor yazımına şekil esasları dikkate alınarak geçiş | |
12) | Proje ile ilgili teknik rapor yazımına şekil esasları dikkate alınarak geçiş | |
13) | Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu | |
14) | Proje kavramsal raporu ve sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Tez Danışmanı tarafından verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Tez Danışmanı tarafından verilecektir. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, | |||||||
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||
3) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | |||||||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |||||||
5) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme | |||||||
6) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | |||||||
7) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |
5) | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme | |
6) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | |
7) | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul | 4 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 0 | 48 | 720 | |||
Sunum / Seminer | 4 | 6 | 2 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 752 |