İşletme (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ISL6102 | ||||
Ders İsmi: | Çok Değişkenli Veri Analizi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MUSTAFA SUNDU | ||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MUSTAFA SUNDU |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı öğrencilere araştırma süreci ve araştırma tasarımı tipleri, çok değişkenli veri analizi için gerekli varsayımlar ve çok değişkenli veri analizi yöntemleri hakkında genel bir bilgi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği temel olarak şu konulardan oluşmaktadır: veri toplama yöntemleri, tutum ölçümleri, tek yönlü (değişkenli) veri analizi yöntemleri, çok değişkenli veri analizi için gerekli varsayımlar ve çok değişkenli veri analizi yöntemleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Literatürdeki farklı istatistiki analizleri anlama ve uygulama becerisinin gelişmesi. 2) Her bir “çok değişkenli veri analizi” yönteminin avantaj ve dezavantajların eleştirel bir biçimde değerlendirilebilmesi. 3) Her bir “çok değişkenli veri analizi” yönteminin ne zaman kullanılabileceğine ve sonuçlarının değerlendirilebilmesine yönelik bilgi ve becerinin gelişmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırma tasarımı, keşifsel araştırma, nitel veri | |
2) | Tanımlayıcı araştırma ve nedensel tasarım | |
3) | Veri toplama ve anket tasarımı | |
4) | Tutum ölçümleri, örnekleme prosedürleri | |
5) | Tek değişkenli (yönlü) analiz tekniklerine genel bir bakış | |
6) | Çok değişkenli analizle için hazırlık: Veri inceleme | |
7) | Faktör Analizi | |
8) | Çoklu regresyon | |
9) | Diskriminant ve lojistik regresyon | |
10) | MANOVA | |
11) | Kümeleme Analizi | |
12) | Yapısal eşitlik modeline genel bir bakış | |
13) | Doğrulayıcı faktör analizi | |
14) | Yapısal eşitlik modeli: Model testi | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı tarafından paylaşılan güncel sunum ve bağlantı Updated presentations and linksprovided by the instructor |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim elemanı tarafından paylaşılan güncel sunum ve bağlantı Updated presentations and linksprovided by the instructor |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, | |||||||
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||
3) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | |||||||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |||||||
5) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme | |||||||
6) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | |||||||
7) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |
5) | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme | |
6) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | |
7) | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Uygulama | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 1 | 0 | 20 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 30 | 30 | |||
Final | 1 | 30 | 20 | 50 | |||
Toplam İş Yükü | 198 |