ISL6103 Seminerİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (DR)

Önizleme

Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISL6103
Ders İsmi: Seminer
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ALPASLAN KELLECİ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. MİNE AFACAN FINDIKLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencileri belirledikleri konularda literatür taraması yapabilme, araştırma sorusu
geliştirme, bilimsel bir araştırma tasarlama, uygun metodolojiyi belirleme ve
toplanan verileri analiz edip yorumlayabilme konularında yönlendirmek ve
hazırlamaktır
Dersin İçeriği: Bilimsel yöntemlere uygun şekilde araştırma sorusunun geliştirmesi, kaynak
taramasının yapabilmesi,teorik çerçevenin kurabilmesi ve araştırma yöntemininin
belirlenebilmesi için gerekli teorik bilgilerin verilmesi ve bildiri, makale ya da tez
gibi farklı türde akademik araştırmalarının gerçekleştirilebilmesine yönelik
deneyimin sınıf ortamında yapılacak örnek uygulamalarla öğrencilere
kazandırılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı araştırma yöntemlerini tanıyarak araştırma konusuna uygun olanı seçer ve gerekli literatür taramasını yapabilme
2) Etik kurallar çerçevesinde bilimsel araştırma yöntemlerine uygun farklı türde bilimsel çalışmalar tasarlayıp yapabilme
3) Tasarladıkları ve tamamladıkları bilimsel araştırmaları topluluk önünde sunabilecek ve tartışabilme
4) Yapılan bilimsel araştırmayı bilimsel bir yayına dönüştürme konusunda gerekli bilgi ve beceriye sahip olma.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Seminer dersi hakkında bilgilendirme
2) İlgi duyulan konunun belirlenmesi ve Literatür taraması İlgili yazın taraması
3) Literatür taraması ve ilgi duyulan konunun belirlenmesi İlgili kaynakların taranması
4) Bilimsel çalışmanın teorik varsayımının belirlenmesi
5) Teorik altyapının oluşturulması
6) Detaylı şekilde tez ve akademik çalışmaların okunması, çalışma fihristinin çıkarılması süreci
7) Detaylı şekilde tez ve akademik çalışmaların okunması, çalışma fihristinin çıkarılması süreci
8) Araştırma sorusu ve hipotezlerinin belirlenmesi
9) Araştırma değişkenlerine ait ölçeklerin belirlenmesi
10) Araştırma Örnekleminin belirlenmesi
11) Taslak Literatürün geliştirilmesi
13) Semineri takip eden hoca tarafından değerlendirme süresi
14) Semineri takip eden hoca tarafından değerlendirme süresi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğrenci seminerini hazırlarken danışmanının önerdiği kaynakların yanında
internetten ve konuyla ilgili her türlü süreli yayınlardan usulüne göre kaynak
göstererek yararlanabilir.
İstinye üniversitesi Tez yazım Klavuzu
Diğer Kaynaklar: While preparing the student seminar, besides the resources suggested by the
advisor, it can benefit from the internet and any kind of periodical publications
related to the topic by showing the source according to the procedure.
Istınye University Academic Writing Handbook

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme,
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme
5) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme
6) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
7) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme,
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme
5) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme
6) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
7) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 4 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Sunum / Seminer 4 10 40
Toplam İş Yükü 152