İşletme (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ISL6103 | ||||
Ders İsmi: | Seminer | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ALPASLAN KELLECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. MİNE AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencileri belirledikleri konularda literatür taraması yapabilme, araştırma sorusu geliştirme, bilimsel bir araştırma tasarlama, uygun metodolojiyi belirleme ve toplanan verileri analiz edip yorumlayabilme konularında yönlendirmek ve hazırlamaktır |
Dersin İçeriği: | Bilimsel yöntemlere uygun şekilde araştırma sorusunun geliştirmesi, kaynak taramasının yapabilmesi,teorik çerçevenin kurabilmesi ve araştırma yöntemininin belirlenebilmesi için gerekli teorik bilgilerin verilmesi ve bildiri, makale ya da tez gibi farklı türde akademik araştırmalarının gerçekleştirilebilmesine yönelik deneyimin sınıf ortamında yapılacak örnek uygulamalarla öğrencilere kazandırılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı araştırma yöntemlerini tanıyarak araştırma konusuna uygun olanı seçer ve gerekli literatür taramasını yapabilme 2) Etik kurallar çerçevesinde bilimsel araştırma yöntemlerine uygun farklı türde bilimsel çalışmalar tasarlayıp yapabilme 3) Tasarladıkları ve tamamladıkları bilimsel araştırmaları topluluk önünde sunabilecek ve tartışabilme 4) Yapılan bilimsel araştırmayı bilimsel bir yayına dönüştürme konusunda gerekli bilgi ve beceriye sahip olma. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Seminer dersi hakkında bilgilendirme | |
2) | İlgi duyulan konunun belirlenmesi ve Literatür taraması | İlgili yazın taraması |
3) | Literatür taraması ve ilgi duyulan konunun belirlenmesi | İlgili kaynakların taranması |
4) | Bilimsel çalışmanın teorik varsayımının belirlenmesi | |
5) | Teorik altyapının oluşturulması | |
6) | Detaylı şekilde tez ve akademik çalışmaların okunması, çalışma fihristinin çıkarılması süreci | |
7) | Detaylı şekilde tez ve akademik çalışmaların okunması, çalışma fihristinin çıkarılması süreci | |
8) | Araştırma sorusu ve hipotezlerinin belirlenmesi | |
9) | Araştırma değişkenlerine ait ölçeklerin belirlenmesi | |
10) | Araştırma Örnekleminin belirlenmesi | |
11) | Taslak Literatürün geliştirilmesi | |
13) | Semineri takip eden hoca tarafından değerlendirme süresi | |
14) | Semineri takip eden hoca tarafından değerlendirme süresi |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğrenci seminerini hazırlarken danışmanının önerdiği kaynakların yanında internetten ve konuyla ilgili her türlü süreli yayınlardan usulüne göre kaynak göstererek yararlanabilir. İstinye üniversitesi Tez yazım Klavuzu |
Diğer Kaynaklar: | While preparing the student seminar, besides the resources suggested by the advisor, it can benefit from the internet and any kind of periodical publications related to the topic by showing the source according to the procedure. Istınye University Academic Writing Handbook |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, | |||||||
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||
3) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | |||||||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |||||||
5) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme | |||||||
6) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | |||||||
7) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |
5) | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme | |
6) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | |
7) | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 4 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 | ||||
Sunum / Seminer | 4 | 10 | 40 | ||||
Toplam İş Yükü | 152 |