ISL6101 Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (DR)

Önizleme

Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISL6101
Ders İsmi: Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
10
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. OKAN YAŞAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Okan Yaşar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere sosyal araştırmalarla ilgili yaklaşım, yöntem ve temel kavramları öğretmektir. Bu dersi başarıyla tamamladığınızda öncelikle küçük araştırma yapabilecek, bilimsel metinleri değerlendirebilecek ve kritik bir bakış açısı geliştirebileceksiniz. Ayrıca, aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız:
1. Araştırma konusunu ve sorunsalını belirleyebilmek
2. Akademik kaynaklara ulaşma yollarını bilmek
3. Araştırma tasarımını yapabilmek
4. Araştırma önerisi yazabilmek
5. Araştırma evren ve örneklemini belirleyebilmek
6. Nitel ve nicel veri araçlarını hazırlayabilmek ve kullanabilmek
7. Verileri tanımlayabilecek temel istatistik bilgisine sahip olmak
8. Kaynak gösterme ve atıf yapabilmek
9. Araştırmada etik konuları bilmek
10. Nitel ve nicel veri analiz araçlarını kullanabilmek
Dersin İçeriği: Ders, senkron formatta belirlenen gün ve saatte işlenecektir. Araştırma araçlarından olan programların ara yüzleri ekran paylaşımı yapılarak anlatılacak, örnek çözümler ve analizler yine ekran paylaşımı ile yapılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Doktora derecesinin özel gereksinimleri hakkında bilgi
2) Yazma sürecini engelleyebilecek engellerin ve iyi bir yazma sürecinin sağlanması için neler yapılabileceğinin bilinmesi
3) Araştırma etiğinin temel normları bilgisi
4) Araştırma etiği normlarının amacının anlaşılması ve yaygın araştırma etiği normlarına yönelik eleştirileri yansıtabilme becerisi
5) Araştırmanın yaygınlaştırılmasının birçok çeşidi hakkında bilgi
6) Hem kendi araştırmasını hem de araştırma alanını uzman olmayan bir topluluğa aktarabilme becerisi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel Yöntem ve Bilim Felsefesi 1 numaralı yazılı ödevi Teslim: sonraki derse kadar
2) Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Sorunsalını Belirleme
3) Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi: Kuram, Model, Hipotez, Değişken ve İşletimselleştirme
4) Araştırma Tasarımı: Araştırma Desen ve Yöntemlerinin Sınıflandırılması
5) Araştırma Evreni ve Örnekleme
6) İşletimsel Tanımlama Ve Ölçme
7) Ara Sınav
8) Veri Toplama Teknikleri
9) Veri İşlemeye Hazırlık, Temel İstatistiki Ölçüler ve Analiz Türleri
10) Nicel Veri Analizi – I: Hipotez Testleri
11) Nicel Veri Analizi-II: Korelasyon ve Regresyon Analizleri
12) Nitel Veri Analizi-I: Kodlama
13) Nitel Veri Analizi-II: Tema Oluşturma
14) Karma Yöntemler
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Gürbüz Sait, Şahin Faruk, (2016) Sosyal Bililerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin
Yayıncılık
- Büyüköztürk Şener,(2017), Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi.
- Patton Quin Micheal, Çev Bütün Mesut, Demir Selçuk Beşir, Nitel Araştırma ve
Değerlendirme Yöntemleri, Pegem Akademi.
Diğer Kaynaklar: - Gürbüz Sait, Şahin Faruk, (2016) Sosyal Bililerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin
Yayıncılık
- Büyüköztürk Şener,(2017), Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi.
- Patton Quin Micheal, Çev Bütün Mesut, Demir Selçuk Beşir, Nitel Araştırma ve
Değerlendirme Yöntemleri, Pegem Akademi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme,
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme
5) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme
6) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
7) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme,
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme
5) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme
6) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
7) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 70
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 70

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 4 1 48 196
Proje 2 1 1 4
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 201