İletişim Bilimleri (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ILB6040 | ||||
Ders İsmi: | Araştırma Politikaları | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YALÇIN KIRDAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Hatice Öz Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere araştırma politikalarının temel kavramlarını ve prensiplerini anlatmak. Araştırma politikalarının toplumsal, ekonomik ve kültürel bağlamlarını değerlendirmek. Öğrencilere araştırma etiği, finansmanı ve yönetimi konularında bilgi kazandırmak. Doktora düzeyindeki öğrencilerin araştırma projelerini planlama ve yönetme yeteneklerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | Araştırma Politikalarının Temel Kavramları Bilim ve Teknoloji Politikaları Eğitim ve Sağlık Politikalarında Araştırma Araştırma Etik ve Sorumlulukları Araştırma Finansmanı ve Kaynakları Ulusal ve Uluslararası Araştırma İşbirliği Bilgi ve Teknoloji Transferi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Araştırma politikalarını anlama ve analiz etme yeteneği. 2) Araştırma etiği konusunda bilinçli bir yaklaşım geliştirme. 3) Araştırma projelerini finanse etme ve yönetme becerilerini kazanma. 4) Ulusal ve uluslararası düzeyde araştırma ağları kurma yeteneği. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırma Politikalarının Temel Kavramları | N/A |
2) | Araştırma Politikalarının Temel Kavramları | N/A |
3) | Bilim ve Teknoloji Politikaları | N/A |
4) | Eğitim ve Sağlık Politikalarında Araştırma | N/A |
5) | Eğitim ve Sağlık Politikalarında Araştırma | N/A |
6) | Eğitim ve Sağlık Politikalarında Araştırma | N/A |
7) | Araştırma Etik ve Sorumlulukları | N/A |
8) | Vize | N/A |
9) | Araştırma Finansmanı ve Kaynakları | N/A |
10) | Araştırma Finansmanı ve Kaynakları | N/A |
11) | Ulusal ve Uluslararası Araştırma İşbirliği | N/A |
12) | Ulusal ve Uluslararası Araştırma İşbirliği | N/A |
13) | Final Projesi Hazırlığı ve Sunumları | N/A |
14) | Final | N/A |
Ders Notları / Kitaplar: | Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Sage Publications. Frankfort-Nachmias, C., & Nachmias, D. (2008). Research Methods in the Social Sciences. Worth Publishers. Frodeman, R., Klein, J. T., & Mitcham, C. (Eds.). (2010). The Oxford Handbook of Interdisciplinarity. Oxford University Press. Shamoo, A. E., & Resnik, D. B. (2009). Responsible Conduct of Research. Oxford University Press. Booth, W. C., Colomb, G. G., & Williams, J. M. (2008). The Craft of Research. University of Chicago Press. Punch, K. F., & Oancea, A. (2014). Introduction to Social Research: Quantitative and Qualitative Approaches. Sage Publications. |
Diğer Kaynaklar: | Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Sage Publications. Frankfort-Nachmias, C., & Nachmias, D. (2008). Research Methods in the Social Sciences. Worth Publishers. Frodeman, R., Klein, J. T., & Mitcham, C. (Eds.). (2010). The Oxford Handbook of Interdisciplinarity. Oxford University Press. Shamoo, A. E., & Resnik, D. B. (2009). Responsible Conduct of Research. Oxford University Press. Booth, W. C., Colomb, G. G., & Williams, J. M. (2008). The Craft of Research. University of Chicago Press. Punch, K. F., & Oancea, A. (2014). Introduction to Social Research: Quantitative and Qualitative Approaches. Sage Publications. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir | 1 | 2 | 2 | 2 | ||
2) İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | 2 | 2 | 1 | 1 | ||
3) İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. | 2 | 3 | 2 | 2 | ||
4) İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. | 2 | 2 | 2 | |||
5) Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 | 2 | 2 | |||
6) Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir | 2 |
2) | İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | 3 |
3) | İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. | 2 |
4) | İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. | 1 |
5) | Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
6) | Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Uygulama | 3 | 200 |
Final | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü | 212 |