İletişim Bilimleri (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ILB6033 | ||||
Ders İsmi: | Görsel Kültür ve İletişim | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YALÇIN KIRDAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Hasip Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tasarım, resim, fotoğraf ve filmlerde kullanılan kavramların tartışılması, Görsel imgelerinve kompozisyonların analizi ve bakma kültürü. Görsel dilin etkili kullanımını, Görsel duyarlılığın kazanılması. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, tasarım, resim, fotoğraf, film ve yazının kullanımı, etkileri; insanların çevreyi biçimlendirmesi, iletişim süreçleri, medya ve benzeri platformların oluşumu, sorunlar ve çözüm biçimlerini kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Görsel dili etkin bir şekilde kullanabilir, 2) Bir imgeyi görsel ögeler üzerinden okuyabilir, yorumlayabilir, 3) Sanat, iletişim ve toplum arasında ilişkiler kurabilir. 4) Görsel kültüre yönelik eleştirel yaklaşım gösterebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Görsel Kültür. | |
2) | İletişim ve Görsel İletişim. | |
3) | Tasarım ve Görsel İletişim Tasarımı. | |
4) | Tasarım Ögeleri ve Tasarım İlkeleri. | |
5) | Yazı, Tipografi ve İmge. Ödev: Mailing Tasarımı | |
6) | Hiyerarşi, Görünürlük ve Okunurluk. | |
7) | Ekslibris, İşlevi ve Özellikleri. | |
8) | İstanbul Ekslibris Müzesi. Ödev: Ekslibris Tasarımı | |
9) | Görsel Kültür ve Çevre. | |
10) | Tüketim Kültürü ve Reklam. | |
11) | Yeniden Üretim, İntihal ve Etik. | |
12) | Fotografta Kompozisyon. | |
13) | Foto Safari | |
14) | DÖNEM PROJESİ: 5 Özgün Fotograf |
Ders Notları / Kitaplar: | Berger, J. (2013). Görme Biçimleri. (Çev. Yurdanur Salman). Metis Yayınları. Uçar, Tevfik Fikret. (2021) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İstanbul: İnkilap Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Pektaş, Hasip. (1986) Basın İlanlarında Grafik Tasarım ve Layout, (Yayımlanmamış Y. Lisans Tezi) Hacettepe Ünv. Grafik Bölümü. Ankara http://www.hasippektas.com/Ders%20Notu/Fotografta%20Kompozisyon.pdf |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir | 1 | 1 | 3 | 2 | ||
2) İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | 2 | 3 | 1 | 3 | ||
3) İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. | 1 | 3 | 1 | 3 | ||
4) İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. | 3 | 1 | 2 | 2 | ||
5) Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
6) Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 2 | 1 | 3 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir | 2 |
2) | İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | 1 |
3) | İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. | 1 |
4) | İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. | 2 |
5) | Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
6) | Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final Sözlü | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Proje | 1 | 30 |
Ödevler | 2 | 40 |
Küçük Sınavlar | 1 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 2 | 110 |
Toplam İş Yükü | 292 |