Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | CHY5015 | ||||
Ders İsmi: | Alanyazı incelemesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SENNUR KULA ŞAHİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Sennur Kula Şahin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin hemşirelik alanında belirlenen bir konuya ilişkin literatür araştırması yaparak bilgi toplaması ve topladığı bilgiyi rapor haline getirerek sunması |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında öğrenciler hemşirelik alanında belirlenen bir konuya ilişkin literatür araştırması yaparak bilgi toplar ve topladığı bilgiyi rapor haline getirerek sunar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Belirlenen bir konuda literatür araştırması yapabilecektir. 2) Topladığı bilgileri analiz edip yorumlayabilecektir. 3) Analiz ve sentez sonucu elde edilen bilgileri rapor halinde özetleyebilecektir. 4) Elde ettiği yeni ve güncel bilgileri akademik sunum tekniklerini kullanarak topluluk önünde ifade edebilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırma sürecine giriş | |
2) | Literatür inceleme | |
3) | Amaç, soru, hipotezler | |
4) | Kalitatif-kantitatif araştırmalar | |
5) | Örneklem | |
6) | Veri toplama süreci | |
7) | Raporlandırma | |
8) | Ödev 1 sunumu ve teslimi | |
9) | Literatür tarama | |
10) | Literatür tarama | |
11) | Literatür tarama | |
12) | Ödev 2 sunumu ve teslimi | |
13) | Derleme yazımı | |
14) | Ödev 3 sunumu ve teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Tatar Baykal Ü. ve Ercan Türkmen E. (Ed.) (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. 2. Koçel, T. (2015). İşletme Yöneticiliği. İstanbul, Beta Yayıncılık 3. Ekici, D. (2016). Sağlık Hizmetinde Yönetsel Sorunların Analizi, Sim Matbaacılık, Ankara 4. Dursun Bingöl (2012) İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta yayınevi, İstanbul 5. Sullivan EJ, Decker P (2001) Effective Leadership and Management in Nursing, 5th. Edition, Prentice- Hall, Inc., Upper Saddle River, New Jersey. 6.Swansburg R C., Swansburg R J., (1999) Introductory Manegement and Leadershıp for Nurses, Jones and Bartlett Publıshers, Boston, Toronto, London, Singapore. 7.Swansburg RC (2002) Introduction to Management and Leadership for Nurse Managers, 3rd Edition, Jones & Bartlett Publishers |
Diğer Kaynaklar: | -Öğretim üyesinin önereceği konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Lisansüstü düzey yeterliliklerine dayalı olarak kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayış ile kapsamlı bakım verebilmek. | |||||||||||
1) Profesyonel rol ve sorumlulukların yerine getirilmesinde, multidisipliner bir anlayış ve işbirliği içinde olmak, uygun iletişim tekniklerini kullanmak. | |||||||||||
2) Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde bireyin bakım gereksinimlerini saptamak, hemşirelik model/ kuramlarını kullanmak. | |||||||||||
2) En az bir yabancı dil bilerek, alanındaki gelişmeleri takip edebilmek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde etkin iletişim ve işbirliği içinde olmak | |||||||||||
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |||||||||||
3) Hemşirelik eğitimi, uygulama, araştırma ve yönetimi uzmanlık alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanmak. | |||||||||||
4) Hemşirelik alanındaki ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve araştırma sonuçlarını uygulamalarına sistemli olarak aktarabilmek. | |||||||||||
4) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma ve projelerde görev almak. | |||||||||||
5) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri geliştirebilmek, uzmanlık alanında projelerde aktif görevler almak. | |||||||||||
6) Birey, aile ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesi ve sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik, eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |||||||||||
7) Mesleğin gelişimine katkı sağlayacak organizasyonlarda aktif olarak görev ve sorumluluk almak ve eleştirel yaklaşımla çözümler üretebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisansüstü düzey yeterliliklerine dayalı olarak kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayış ile kapsamlı bakım verebilmek. | |
1) | Profesyonel rol ve sorumlulukların yerine getirilmesinde, multidisipliner bir anlayış ve işbirliği içinde olmak, uygun iletişim tekniklerini kullanmak. | |
2) | Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde bireyin bakım gereksinimlerini saptamak, hemşirelik model/ kuramlarını kullanmak. | |
2) | En az bir yabancı dil bilerek, alanındaki gelişmeleri takip edebilmek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde etkin iletişim ve işbirliği içinde olmak | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulama, araştırma ve yönetimi uzmanlık alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanmak. | |
4) | Hemşirelik alanındaki ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve araştırma sonuçlarını uygulamalarına sistemli olarak aktarabilmek. | |
4) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma ve projelerde görev almak. | |
5) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri geliştirebilmek, uzmanlık alanında projelerde aktif görevler almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesi ve sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik, eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Mesleğin gelişimine katkı sağlayacak organizasyonlarda aktif olarak görev ve sorumluluk almak ve eleştirel yaklaşımla çözümler üretebilmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 10 | 140 | ||||
Ödevler | 2 | 20 | 40 | ||||
Final | 1 | 15 | 15 | ||||
Toplam İş Yükü | 195 |