Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | CHY5012 | ||||
Ders İsmi: | İstatistik | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SENNUR KULA ŞAHİN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. BÜLENT EDİZ |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Öğrencinin istatistiksel testleri ve rapor yazma süreçlerinin kavratılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Biyoistatiğin tanımı, yöntemleri, araştırma sürecinde kullanılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel olasılık kavramlarının ve testlerinin sıralanması 2) Temel istatistiksel kavramları tanımlanması 3) Parametrik testleri bilgisayar ortamında hesaplanması 4) Non parametrik testleri bilgisayar ortamında hesaplanması 5) Korelasyon ve regresyon testlerini elde yapabilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyoistatistik Bilimine Giriş | |
2) | Biyoistatistik ve Sağlık Yönetimi | |
3) | Bilimsel Araştırmaların Planlanması | |
4) | Örnekleme Yöntemleri | |
5) | Tanımlayıcı Ölçütler | |
6) | Evren ve Örneklem | |
7) | Veri Sınıflandırma | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Parametrik Önemlilik Testleri | |
10) | Parametrik Önemlilik Testleri | |
11) | Non Parametrik Testler | |
12) | Uygulama ve Çalışma Örnekler | |
13) | Tablo ve Grafik Yapımı | |
14) | Raporlama ve Yazma | |
15) | Uygulama ve Çalışma Örnekler | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Rosner B. Fundamentals of Biostatics 2008 Joseph A. Ingelfinger, Frederick Mosteller, Lawrence A. Thibodeu, James, H. Ware, 1994: Biostatistics in Clinical Medicine, Newyork. 4. Prof.Dr.Kazım Özdamar; “Tıp, Biyoloji, Eczacılık ve Dis Hekimligi Ögrencileri için SPSS ile Biyoistatistik”, Kaan Kitabevi, 1999. |
Diğer Kaynaklar: | Ekiz D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş, Ankara. Sümbüloğlu K.,Sümbüloğlu V. (2004).Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri.Ankara. Creswell J.W. (2005). Educational Research:Planning, Conducting, and Evaluating. Gay L. R., Mills G.E., Airasian P. (2006). Quantative and Qualitative Research. (2nd edition).New Jersey:Merill Prentice Hall Karasar N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi.Ankara:Nobel Yayın Dağıtım. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 16 | 5 | 80 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 | ||||
Final | 1 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 80 |