Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CHY5012
Ders İsmi: İstatistik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SENNUR KULA ŞAHİN
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;
Öğrencinin istatistiksel testleri ve rapor yazma süreçlerinin kavratılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Biyoistatiğin tanımı, yöntemleri, araştırma sürecinde kullanılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel olasılık kavramlarının ve testlerinin sıralanması
2) Temel istatistiksel kavramları tanımlanması
3) Parametrik testleri bilgisayar ortamında hesaplanması
4) Non parametrik testleri bilgisayar ortamında hesaplanması
5) Korelasyon ve regresyon testlerini elde yapabilmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Biyoistatistik Bilimine Giriş
2) Biyoistatistik ve Sağlık Yönetimi
3) Bilimsel Araştırmaların Planlanması
4) Örnekleme Yöntemleri
5) Tanımlayıcı Ölçütler
6) Evren ve Örneklem
7) Veri Sınıflandırma
8) Ara Sınav
9) Parametrik Önemlilik Testleri
10) Parametrik Önemlilik Testleri
11) Non Parametrik Testler
12) Uygulama ve Çalışma Örnekler
13) Tablo ve Grafik Yapımı
14) Raporlama ve Yazma
15) Uygulama ve Çalışma Örnekler
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Rosner B. Fundamentals of Biostatics 2008
Joseph A. Ingelfinger, Frederick Mosteller, Lawrence A. Thibodeu, James, H. Ware, 1994:
Biostatistics in Clinical Medicine, Newyork. 4. Prof.Dr.Kazım Özdamar; “Tıp, Biyoloji, Eczacılık ve Dis Hekimligi Ögrencileri için SPSS ile Biyoistatistik”, Kaan Kitabevi, 1999.
Diğer Kaynaklar: Ekiz D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş, Ankara.
Sümbüloğlu K.,Sümbüloğlu V. (2004).Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri.Ankara.
Creswell J.W. (2005). Educational Research:Planning, Conducting, and Evaluating.
Gay L. R., Mills G.E., Airasian P. (2006). Quantative and Qualitative Research. (2nd edition).New Jersey:Merill Prentice Hall
Karasar N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi.Ankara:Nobel Yayın Dağıtım.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Lisansüstü düzey yeterliliklerine dayalı olarak kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayış ile kapsamlı bakım verebilmek.
2) Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde bireyin bakım gereksinimlerini saptamak, hemşirelik model/ kuramlarını kullanmak.
3) Hemşirelik eğitimi, uygulama, araştırma ve yönetimi uzmanlık alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanmak.
4) Hemşirelik alanındaki ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve araştırma sonuçlarını uygulamalarına sistemli olarak aktarabilmek.
5) 1) Profesyonel rol ve sorumlulukların yerine getirilmesinde, multidisipliner bir anlayış ve işbirliği içinde olmak, uygun iletişim tekniklerini kullanmak.
6) En az bir yabancı dil bilerek, alanındaki gelişmeleri takip edebilmek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde etkin iletişim ve işbirliği içinde olmak
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
8) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak
9) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma ve projelerde görev almak.
10) Birey, aile ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesi ve sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik, eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak.
11) Mesleğin gelişimine katkı sağlayacak organizasyonlarda aktif olarak görev ve sorumluluk almak ve eleştirel yaklaşımla çözümler üretebilmek.
12) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri geliştirebilmek, uzmanlık alanında projelerde aktif görevler almak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisansüstü düzey yeterliliklerine dayalı olarak kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayış ile kapsamlı bakım verebilmek.
2) Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde bireyin bakım gereksinimlerini saptamak, hemşirelik model/ kuramlarını kullanmak.
3) Hemşirelik eğitimi, uygulama, araştırma ve yönetimi uzmanlık alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanmak.
4) Hemşirelik alanındaki ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve araştırma sonuçlarını uygulamalarına sistemli olarak aktarabilmek.
5) 1) Profesyonel rol ve sorumlulukların yerine getirilmesinde, multidisipliner bir anlayış ve işbirliği içinde olmak, uygun iletişim tekniklerini kullanmak.
6) En az bir yabancı dil bilerek, alanındaki gelişmeleri takip edebilmek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde etkin iletişim ve işbirliği içinde olmak
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
8) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak
9) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma ve projelerde görev almak.
10) Birey, aile ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesi ve sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik, eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak.
11) Mesleğin gelişimine katkı sağlayacak organizasyonlarda aktif olarak görev ve sorumluluk almak ve eleştirel yaklaşımla çözümler üretebilmek.
12) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri geliştirebilmek, uzmanlık alanında projelerde aktif görevler almak.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 16 5 80
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 80