Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | CHY5010 | ||||
Ders İsmi: | Acil Hemşireliği | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SENNUR KULA ŞAHİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr.Sennur Kula ŞAHİN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Çeşitli çevre koşullarında teşhis konmamış acil girişime gereksinimi olan her yaştaki hastanın değerlendirilmesi, bakım ve tedaviyi uygulama becerisinin kazandırılmasını sağlamaktır |
Dersin İçeriği: | Acil bakımın tarihçesi, acil servisin fiziksel özellikleri, birinci ve ikincil hasta değerlendirmesi, temel yaşam desteği, sistemlere göre acil bakım gerektiren durumlarda bakım ve tedavi yaklaşımlarınıı içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Acil serviste kullanılan ilaç ve ekipmanları tanımlar. 2) Triyaj değerlendirmesinde gerekli bilgi ve beceriyi kazanır. 3) Travmali hastanın Birinci ve ikinci hasta değerlendirmesini yapabilir 4) Kriz durumunu yaşayan hasta/yakınları ile etkili iletişim kurabilme yeteneği gelişir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Acil bakımın tarihçesi, Acil servisin tasarımı Acil ekibin rol ve sorumlulukları | |
2) | Acil servisde kullanılan ilaç, sıvılar ve ekipmanlar | |
3) | Acil servisde kullanılan ilaç, sıvılar ve ekipmanlar | |
4) | Birincil ve ikincil hasta değerlendirmesi | |
5) | Temel ve ileri yaşam desteğinin sağlanması | |
6) | Acil hasta nakilleri ve kabulü | |
7) | Travmalı hastada genel yaklaşım | |
8) | Kafa Travmaları | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Vertebra yaralanmaları | |
11) | Toraks travması | |
12) | Ekstremite yaralanmaları | |
13) | Abdominal Yaralanmalar-1 | |
14) | Abdominal Yaralanmalar-2 | |
15) | Final Sınavı Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Eti Aslan F (2015). Cerrahi Bakım. Vaka Analizleri ile Birlikte. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Zorunlu Ders Kaynakları 1. Eti Aslan F (2015). Cerrahi Bakım. Vaka Analizleri ile Birlikte. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara. 2. Eti Aslan F. (2015). Asepsi, Acıbadem Yayınları, İstanbul. 3. Eti Aslan F. (2014). Ağrı; Doğası ve Kontrolü, 2. Baskı, Akademisyen Kitabevi, Ankara. 4. Karadakovan A, Eti Aslan F. (2014). Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım, Geliştirilmiş 3. Baskı, Akademisyen Kitabevi, Ankara 5. Aksoy G, Kanan N, Akyolcu N. (2012). Cerrahi Hemşireliği I, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Lewis SL, Dirksen SR, Heitkemper MM, Bucher L, Camera IM. (2011). Medical-surgical nursing: Assessment and management of clinical problems 8 th Ed. St.Louis Missouri: Mosby Elsevier 7. Smeltzer SC, Bare BG. (2010). Medical Surgical Nursing 9th Ed. Philadelphia: Lippincott. 8. Woods SL. (2010). Medical Surgical Nursing: A Pathophysiological Approach 1st Ed. Philadelphia: Lippincott Williams &Wilkins. 9. Guyton AC, Hall J. (2007) Tıbbi Fizyoloji (Çev. Edt.) Çavuşoğlu H., Çağlayan Yeğen B, Aydın Z, Alican İ, 11.Basım, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Lisansüstü düzey yeterliliklerine dayalı olarak kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayış ile kapsamlı bakım verebilmek. | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
2) Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde bireyin bakım gereksinimlerini saptamak, hemşirelik model/ kuramlarını kullanmak. | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
3) Hemşirelik eğitimi, uygulama, araştırma ve yönetimi uzmanlık alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanmak. | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
4) Hemşirelik alanındaki ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve araştırma sonuçlarını uygulamalarına sistemli olarak aktarabilmek. | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
5) 1) Profesyonel rol ve sorumlulukların yerine getirilmesinde, multidisipliner bir anlayış ve işbirliği içinde olmak, uygun iletişim tekniklerini kullanmak. | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
6) En az bir yabancı dil bilerek, alanındaki gelişmeleri takip edebilmek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde etkin iletişim ve işbirliği içinde olmak | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
8) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
9) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma ve projelerde görev almak. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
10) Birey, aile ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesi ve sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik, eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
11) Mesleğin gelişimine katkı sağlayacak organizasyonlarda aktif olarak görev ve sorumluluk almak ve eleştirel yaklaşımla çözümler üretebilmek. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
12) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri geliştirebilmek, uzmanlık alanında projelerde aktif görevler almak. | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisansüstü düzey yeterliliklerine dayalı olarak kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayış ile kapsamlı bakım verebilmek. | 2 |
2) | Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde bireyin bakım gereksinimlerini saptamak, hemşirelik model/ kuramlarını kullanmak. | 2 |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulama, araştırma ve yönetimi uzmanlık alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanmak. | 3 |
4) | Hemşirelik alanındaki ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve araştırma sonuçlarını uygulamalarına sistemli olarak aktarabilmek. | 3 |
5) | 1) Profesyonel rol ve sorumlulukların yerine getirilmesinde, multidisipliner bir anlayış ve işbirliği içinde olmak, uygun iletişim tekniklerini kullanmak. | 2 |
6) | En az bir yabancı dil bilerek, alanındaki gelişmeleri takip edebilmek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde etkin iletişim ve işbirliği içinde olmak | 2 |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 2 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak | 2 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma ve projelerde görev almak. | 3 |
10) | Birey, aile ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesi ve sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik, eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 2 |
11) | Mesleğin gelişimine katkı sağlayacak organizasyonlarda aktif olarak görev ve sorumluluk almak ve eleştirel yaklaşımla çözümler üretebilmek. | 2 |
12) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri geliştirebilmek, uzmanlık alanında projelerde aktif görevler almak. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 14 | 29 | |||
Ödevler | 2 | 3 | 6 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 201 |