Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CHY5009
Ders İsmi: Bilimsel araştırma Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. AYŞEGÜL ŞİMŞEK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Şimşek
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilimsel yaklaşımların temelinde yatan prensiplerin anlaşılması, analitik düşünme becerilerinin geliştirilmesi ve etik kurallar çerçevesinde bilimsel araştırma yapma bilgi ve yeteneğinin kazanılması

Dersin İçeriği: Bilimsel bilginin niteliği ve gelişme süreci, sosyal bilimlerde yöntem ve yöntem ilkeleri, bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel bazı kavramlar, nicel ve nitel veri toplama ve analiz teknikleri, bilimsel araştırmalarda uygulanması gereken etik kurallar ve etik kurallara uygun alıntı yapma biçim ve teknikleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilim ve bilimsel bilgiyle ilgili temel bazı kavramları açıklayabilir.
2) Bilimsel araştırma sürecini ve türlerini açıklayabilir, herhangi bir eserin bilimsellik düzeyini tespit edebilir.
3) Nicel ve nitel veri toplama tekniklerinin temel özelliklerini açıklayabilir.
4) Bilimsel araştırmalarda uygulanması gereken etik kurallarını bilir.
5) Etik kurallara uygun araştırma yapmayı ve akademik çalışma haline getirmeyi uygulamalı olarak gösterebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş Bilim, araştırma ve temel kavramlar yok
2) Bilimsel Araştırma Süreci ve aşamaları Odak soru, konu belirleme literatür tarama ve inceleme yok
3) Konu: Araştırmanın tasarım tipini belirleme Sunum: Derleme – Sistematik Derleme – Meta analiz yok
4) Konu: Bilimsel Araştırmalarda Uygulanması Gereken Etik Kurallar Sunum: Tanımlayıcı araştırma Retrospektif, kesitsel yok
5) Konu: Konu, amaç, başlık, araştırma sorusu/hipotez belirleme Sunum: Nitel araştırmalar, karma yöntem araştırması yok
6) Konu: Evren Örneklem belirleme Sunum: Deneysel, yarı deneysel yok
7) Konu: Veri toplama araçları: Anket, soru formu Sunum: Ölçek geçerlilik güvenilirlik, ölçek geliştirme yok
8) Veri toplama araçları: ölçek, envanter yok
9) Ara Sınav yok
10) Veri Toplama ve Analiz Teknikleri Sunum: Ön test son test kontrollü araştırma yok
11) Verilerin çözümlenmesi Sunum: olgu sunumu yok
12) Verilerin analizi ve yorumlanması SPSS, Amos, R yok
13) Etik Kurallara Uygun Alıntı Yapma Biçim ve Teknikleri yok
14) Araştırma raporu hazırlama Dipnot ve Kaynak Gösterme Teknikleri yok
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN (2021) Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik. Nobel tıp kitabevleri, Ankara
Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN (2021) Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik. Nobel tıp kitabevleri, Ankara
Akgül A (2021) Tıbbi araştırmalarda istatistiksel analiz teknikleri, SPSS uygulamaları. Alfa Kitabevi İstanbul
Öğretim elemanının notları
Öğretim üyesinin konuya ilişkin önerdiği makale ve kitaplar.
Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaklardan (Pubmed, ISI Web of Science, vb.) ulaştığı makale ve kitaplar.
Diğer Kaynaklar: Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN (2021) Research process, practice and critical in nursing. Nobel medical bookstores, Ankara

Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN (2021) Research process, practice and critical in nursing. Nobel medical bookstores, Ankara

Akgül A (2021) Statistical analysis techniques in medical research, SPSS applications. Alfa Bookstore Istanbul

Instructor's notes

Articles and books recommended by the lecturer on the subject.

Articles and books on the subject that the student accesses from the library and electronic sources (Pubmed, ISI Web of Science, etc.).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 18
Sunum / Seminer 7 7
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 27