Tibbi Biyoloji ve Genetik (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | TGY6113 | ||||
Ders İsmi: | İleri Hücre Biyolojisi ve Genom | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SÜREYYA BOZKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Süreyya Bozkurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için bu dersin amacı; Genomun yapı ve fonksiyonlarını öğrenmektir. |
Dersin İçeriği: | Genom ve moleküler yapısı dersi sonucu öğrenciler hücre ile ilgili temel bilgi aldıktan sonra, genomun yapısı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hücre yapısını ve organellerini öğrenir. 2) Genom yapısını, bölümlerini öğrenir. 3) DNA ve RNA yapısını öğrenir. 4) Çekirdek yapısını, organizasyonunu ve kromozomları öğrenir. 5) Mitoz ve mayoz bölünmeyi öğrenir. 6) Hücre siklusunu ve kontrolünü öğrenir. 7) Transkripsiyonu ve kontrolünü öğrenir. 8) Genetik kodun özelliklerini ve translasyonu öğrenir. 9) Gen ifadesinin kontrol mekanizmalarını öğrenir. 10) Hücre ölümünü öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Prokaryotik ve Ökaryotik Hücreler | |
2) | Nükleus yapısı. Nükleus ve sitoplazma arasında madde taşınımı. | |
3) | DNA Replikasyonu | |
4) | Kromozom yapı ve işlevi | |
5) | Hücre Organellei-I | |
6) | Hücre Organellei-II | |
7) | Hücre İskeleti | |
8) | Hücre-hücre bağlantıları ve Adhezyon melokülleri | |
9) | Mitoz-Mayoz | |
10) | Hücre Siklusu | |
11) | Transkripsiyon | |
12) | Genetik Kod-Translasyon | |
13) | Hücre içi membran trafiği | |
14) | Hücre Ölümü |
Ders Notları / Kitaplar: | Watson JD, Baker TA,Bell SB, Gann A,Lavine M, Losick R. Molecular Biology of the Gene. Alberts B, Johnson A, Lewis J, Morgan D, Raf M, Roberts K, Walter P. Molecular Biology of the Cell. |
Diğer Kaynaklar: | Watson JD, Baker TA,Bell SB, Gann A,Lavine M, Losick R. Molecular Biology of the Gene. Alberts B, Johnson A, Lewis J, Morgan D, Raf M, Roberts K, Walter P. Molecular Biology of the Cell. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında güncel literatürü takip eder, bilgileri toplar, uygun değerlendirme yöntemleri ile analiz eder ve sentezleyerek klinik uygulamalara yön verir. | ||||||||||
2) Bilimsel araştırmalar için uygun yöntem ve teknolojik yapıyı kullanır, uygun hipotezi kurar, araştırma yöntemlerini belirler. | ||||||||||
3) Bilimsel Araştırma sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlar, elde ettiği kanıt dayalı bilgiyi uygulamalara aktarır, geliştirir. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayımlar. | ||||||||||
4) Tıbbi Biyoloji ve Genetik uygulamalarında ve bilimsel çalışmalarında etik, deontolojik ve yasal çerçeve içerisinde meslek otonomisini gözeterek yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | ||||||||||
5) Akademik ve klinik ortamlarda disiplinler arası iş birliği sağlar, problem çözme ve yönetme konusunda bilgi ve beceri birikimine sahiptir. | ||||||||||
6) Bilimsel araştırmalarından ve literatürden edindiği bilgiyi toplum yararına kullanır ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli sağlık politikalarının şekillendirilmesini sağlar ve bu politikalar içerisinde yer alır. | ||||||||||
7) Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, tıbbi biyoloji alanında yaratıcı çözümler üreten, planlayan, uygulayan, nitelikli bilgi ve beceriye sahip biyologlar yetiştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında güncel literatürü takip eder, bilgileri toplar, uygun değerlendirme yöntemleri ile analiz eder ve sentezleyerek klinik uygulamalara yön verir. | 2 |
2) | Bilimsel araştırmalar için uygun yöntem ve teknolojik yapıyı kullanır, uygun hipotezi kurar, araştırma yöntemlerini belirler. | |
3) | Bilimsel Araştırma sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlar, elde ettiği kanıt dayalı bilgiyi uygulamalara aktarır, geliştirir. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayımlar. | |
4) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik uygulamalarında ve bilimsel çalışmalarında etik, deontolojik ve yasal çerçeve içerisinde meslek otonomisini gözeterek yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | |
5) | Akademik ve klinik ortamlarda disiplinler arası iş birliği sağlar, problem çözme ve yönetme konusunda bilgi ve beceri birikimine sahiptir. | |
6) | Bilimsel araştırmalarından ve literatürden edindiği bilgiyi toplum yararına kullanır ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli sağlık politikalarının şekillendirilmesini sağlar ve bu politikalar içerisinde yer alır. | |
7) | Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, tıbbi biyoloji alanında yaratıcı çözümler üreten, planlayan, uygulayan, nitelikli bilgi ve beceriye sahip biyologlar yetiştirir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü | 138 |