Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BES5025 | ||||
Ders İsmi: | Beslenme Durumunun Değerlendirilmesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FUNDA ELMACIOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Risk gruplarının beslenme sorunlarını tanımlamak ve değerlendirmek; beslenme sorunlarına yönelik çözüm yolları üretebilme becerisini kazanmak; beslenme plan ve politikalarının hazırlanması ve uygulanması için yeterli bilgi ve beceriyi kazanmak. |
Dersin İçeriği: | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi, toplumda sık görülen beslenme sorunları ve epidemiyolojisi, risk gruplarında beslenme sorunları, beslenme sorunlarının önlenmesi yöntemleri, besin ve beslenme plan ve politikaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Toplum beslenmesi, beslenme epidemiyolojisi kavramlarını bilir 2) Beslenme durumunu saptama yöntemlerini bilir ve özetler 3) Beslenme antropometrisi konusunu bilir 4) Beslenme durumuyla ilgili değerlendirme kriterlerinden klinik belirtiler, biyofizik yöntemler, biyokimyasal ve hematolojik yöntemleri bilir ve bilimsel yayın takibinde kullanır., 5) Sağlık istatistikleri; yaşa özgü mortalite ve morbidite hızları konularını bilir ve yorumlar 6) Besin tüketim araştırmaları konusunu bilir ve yorumlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Toplum beslenmesi ve beslenme epidemiyolojisine giriş | |
2) | Besin ve Beslenme Rehberleri | |
3) | Diyet Kalite İndeksleri | |
4) | Diyetin değerlendirilmesi | |
5) | Diyetin değerlendirilmesi | |
6) | Antropometrik yöntemler | |
7) | Antropometrik yöntemler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Biyokimyasal testler | |
10) | Biyokimyasal testler | |
11) | Besin tüketim araştırmaları | |
12) | Vücut Bileşiminin Laboratuvar Yöntemler ile Saptanması | |
13) | Enerji Harcaması ve Fiziksel Aktivite Durumunun Saptanması | |
14) | Enerji Harcaması ve Fiziksel Aktivite Durumunun Saptanması | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Walter Willett, Nutritional Epidemiology, 3rd Edition, Oxford Publishing, 2013. 2) Gibson R.S. Principles of Nutritional Assessment, 2nd Edition, Oxford Publishing, 2005. 3) Robert D. Lee, David C. Nieman. Nutritional Assessment 4th Edition, 2007, McGraw Hill Publishing. 4) Michael J. Gibney, Barrie M. Margetts, John M. Kearney ve Lemore Arab. Public Health Nutrition 1st Edition, 2004, Blackwell Publishing |
Diğer Kaynaklar: | 1) Walter Willett, Nutritional Epidemiology, 3rd Edition, Oxford Publishing, 2013. 2) Gibson R.S. Principles of Nutritional Assessment, 2nd Edition, Oxford Publishing, 2005. 3) Robert D. Lee, David C. Nieman. Nutritional Assessment 4th Edition, 2007, McGraw Hill Publishing. 4) Michael J. Gibney, Barrie M. Margetts, John M. Kearney ve Lemore Arab. Public Health Nutrition 1st Edition, 2004, Blackwell Publishing |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
2) Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
3) Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
4) Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||
5) Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. | ||||||||||
6) Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
7) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
9) Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
10) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. | 3 |
2) | Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. | 3 |
3) | Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. | 1 |
4) | Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |
5) | Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
6) | Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. | 1 |
7) | Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. | 1 |
9) | Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. | 1 |
10) | Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 158 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 203 |