Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BES5023 | ||||
Ders İsmi: | Beslenme Eğitimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FUNDA ELMACIOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Diyetisyenlerin iletişim becerilerini geliştirmeyi ve etkili beslenme danışmanlığı verebilmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | İletişim kavramını, iletişim süreçlerini, iletişim türleri ve özelliklerini, özel gruplarla iletişimin özelliklerini, iletişim engellerini, farklı gruplara beslenme danışmanlığı verirken kullanılacak iletişim yöntem ve araçlarını, öğrenme kuramlarını, öğretim yöntemlerini, eğitim programı geliştirme ve değerlendirilmesini, farklı gruplara eğitim uygulanması konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişim türleri ve özelliklerini açıklayabilir 2) İletişimin sürecinde yer alan öğeleri sayabilir 3) Etkili sözsüz iletişim becerisi kazanır 4) Etkili sözlü iletişim becerisi kazanır 5) Yazılı iletişim becerisi kazanır 6) İletişim engellerini ve ortadan kaldırma yöntemlerini açıklayabilir 7) Farklı gruplara beslenme danışmanlığında uygun iletişim yöntem ve araçlarını seçebilme becerisi kazanır. 8) Öğretim yöntemlerini ve özelliklerini açıklayabilir 9) Eğitim programı geliştirebilir ve etkinliğini değerlendirebilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim kavramı, süreci, türleri ve özellikleri | |
2) | Eğitimle ilgili temel kavramlar ve tarihçe Öğretim materyalleri | |
3) | Öğretim ilke ve yöntemleri | |
4) | Sağlık ve davranış ilişkisi Davranış değişikliği modelleri | |
5) | Görüşme teknikleri Motivasyonel görüşmeler | |
6) | Hasta kişilikleri ve profilleri Terapötik iletişim | |
7) | Hastaların Beslenme eğitimi Ayaktan hasta ile iletişim | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Çocukların beslenme eğitimi Ergenlerle iletişim | |
10) | Yetişkin eğitimi | |
11) | İletişim engelleri | |
12) | Toplumun beslenme eğitimi | |
13) | Özel durumu olan hastalarla iletişim | |
14) | Sağlık hizmetlerinde ekip iletişimi | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi. Ankara: Hedef CS Yayınevi, 2020. Nutrton Counselng and Educaton Sklls for Detetcs Professonals, Betsy Holl, Judth A Beto PhD RD LDN, LWW, 2017, 7th ed. |
Diğer Kaynaklar: | Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi. Ankara: Hedef CS Yayınevi, 2020. Nutrton Counselng and Educaton Sklls for Detetcs Professonals, Betsy Holl, Judth A Beto PhD RD LDN, LWW, 2017, 7th ed. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
2) Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
3) Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
4) Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||
5) Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. | ||||||||||
6) Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
7) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
9) Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
10) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. | 3 |
2) | Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. | 3 |
3) | Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. | 1 |
4) | Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |
5) | Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
6) | Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. | 1 |
7) | Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. | 1 |
9) | Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. | 1 |
10) | Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 150 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 195 |