Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Antropometri ve Antropometrik Ölçüm Araçlarının Tanıtımı |
|
1) |
Antropometri ve Antropometrik Ölçüm Araçlarının Tanıtımı |
|
2) |
Antropometrik Ölçüm Yöntemleri |
|
3) |
Uzunluk Ölçümleri ve Uygulaması |
|
4) |
Çevre Ölçümleri ve Uygulaması |
|
5) |
Deri Kıvrım Kalınlıkları Ölçümleri ve Uygulaması |
|
6) |
Büyümenin İzlenmesinde Kullanılan Antropometrik Yöntemler |
|
7) |
Beslenme Durumunun Değerlendirilmesinde Kullanılan Antropometrik Yöntemler |
|
8) |
Özel Gruplarda Beslenme Durumunun Değerlendirilmesinde Kullanılan Antropometrik Yöntemler |
|
9) |
Vücut Bileşimi Analizi Yöntemleri ve Uygulaması-I |
|
10) |
Vücut Bileşimi Analizi Yöntemleri ve Uygulaması-II |
|
11) |
Vücut Bileşimi Analizinde Kullanılan Cihazların Karşılaştırılması |
|
12) |
Antropometrik Ölçüm Yöntemleri Uygulaması Proje Hazırlama |
|
12) |
Antropometrik Ölçüm Yöntemleri Uygulaması Proje Hazırlama |
|
13) |
Antropometrik Ölçüm Yöntemleri Uygulaması Proje Hazırlama |
|
14) |
Proje sunumu |
|
15) |
Final Haftası |
|
16) |
Final Haftası |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Lohman, Timothy G., Alex F. Roche, and Reynaldo Martorell. Anthropometric standardization reference manual. Vol. 177. Champaign: Human kinetics books, 1988.
2. Centers for Disease Control and Prevention. "National health and nutrition examination survey (NHANES): Anthropometry procedures manual." Atlanta: Centers for Disease Control and Prevention (2007). |
Diğer Kaynaklar: |
1. Lohman, Timothy G., Alex F. Roche, and Reynaldo Martorell. Anthropometric standardization reference manual. Vol. 177. Champaign: Human kinetics books, 1988.
2. Centers for Disease Control and Prevention. "National health and nutrition examination survey (NHANES): Anthropometry procedures manual." Atlanta: Centers for Disease Control and Prevention (2007).
3. Lohman, Timothy, ZiMian Wang, and Scott B. Going. Human body composition. Vol. 918. Human Kinetics, 2005.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. |
|
1) |
Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. |
3 |
2) |
Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. |
|
2) |
Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. |
2 |
3) |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
1 |
4) |
Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
|
5) |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. |
|
5) |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. |
|
6) |
Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. |
|
6) |
Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. |
|
7) |
Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
7) |
Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
8) |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. |
1 |
9) |
Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. |
|
9) |
Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. |
|
10) |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. |
|
10) |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. |
1 |