Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SFT5106
Ders İsmi: Spor Fizyoterapisinde Klinik Problem Çözme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. DİLEK ÇOKAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Gül Deniz Yılmaz Yelvar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı sporcu yaralanmaları vakalarında; problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını belirlemek ve kanıta dayalı tıp bilgileri ile hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Bu derste sporcu yaralanmalarının vaka sunumları ve hastalar üzerinden tartışma yapılır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sporcu yaralanması yaşayan hastalarda tedavi planlamayı açıklar.
1) Çocuk, kadın, yaşlılarda, ve kronik hastalıklarda egzersiz programı oluşturma becerisi kazanır.
2) Spor yaralanmalarını tanır, sakatlanan sporcuyu değerlendirir, uygun tedavi programını planlar ve uygular.
3) Sporcularda alt ekstremite yaralanmalarını açıklayabilir.
3) Sporcularda üst ekstremite yaralanmalarını ayırt edebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Farklı problemlere sahip olguların belirlenmesi
2) Olgularla ilgili literatür tarama
3) Olgularla ilgili literatür tarama
4) Rehabilitasyon süreci. Olguların değerlendirilmesi ve terapotik modalitelerin tartışılması
5) Rehabilitasyon süreci. Olguların değerlendirilmesi ve terapotik modalitelerin tartışılması
6) Rehabilitasyon süreci. Olguların değerlendirilmesi ve terapotik modalitelerin tartışılması
7) Sporcu yaralanmaları hastalıklarında vaka üzerinden tartışma ve Terapotik modaliteleri belirleme
8) Vize
9) Sporcu yaralanmaları hastalıklarında vaka üzerinden tartışma ve Terapotik modaliteleri belirleme
10) Sporcu yaralanmaları hastalıklarında vaka üzerinden tartışma ve Terapotik modaliteleri belirleme
11) Kısa ve uzun dönem hedeflerin belirlenmesi
12) Kısa ve uzun dönem hedeflerin belirlenmesi
13) Kısa ve uzun dönem hedeflerin belirlenmesi
14) Tedavi sonrası değerlendirme
15) Tedavi sonrası değerlendirme
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: VOS, Pubmed, Literatur
Diğer Kaynaklar: VOS, Pubmed, Literatur

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

1

2

3

3

Program Kazanımları
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 3
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 3
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 1
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 2
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 2
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 2
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 3
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 3
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 65
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 46
Sunum / Seminer 5 25
Ara Sınavlar 1 1
Final 2 2
Toplam İş Yükü 139