Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI319
Ders İsmi: Medicine and Art
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SELİN URSAVAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Selin URSAVAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tıbbın sanatla ilişkisini öğrenmek. Tıp bilimi ve sanat arasındaki bağlantıyı öğrenmek. Tıp ve sanata farklı bir bakış açısı kazanmak. Ahlaki ve kişisel gelişime katkı sağlamak. Mesleki yaşamda iletişim becerileri için bir temel sağlamak.
Dersin İçeriği: Tıbbın sanatla ilişkisi. Tıbbın sanattaki yansımaları. Tıbbın sanatçıya katkısı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tıp bilimi ve sanat arasındaki ilişkiyi öğrenir.
2) Tıp ve sanata farklı bir bakış açısı kazandırır.
3) Ahlaki ve kişisel gelişime katkı sağlar.
4) Mesleki yaşamda iletişim becerileri için bir temel sağlar.
5) sanatsal çalışmaların tıbbi temellerini görme becerisi kazanır.
6) tıbbın ve sanatın gelişiminin nasıl iç içe geliştiğini öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders hakkında bilgi, film ve okuma önerileri
2) Tıp ve sanat arasındaki ilişki
3) Tıp bilimleri ile ilgili resimler
4) Tıpta müzikle terapi
5) Tıp üzerine filmler-1
6) Tıp üzerine filmler-2
7) Tıp üzerine filmler-3
8) Tıp üzerine filmler-4
9) Tıp ve insan bilimleri
10) İnsan vücut sergisi ve Tıp ressamlığı
11) Yaratıcı Doktorlar
12) Tıp ile ilgili kitaplar-1
13) Tıp ile ilgili kitaplar-2
14) Tıp ile ilgili kitaplar-3
15)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Ünlü Ressamlar Hayatları ve Eserleri / SADUN ALTUNA
2. Tıbbi Mucizeler / DR. EUGENE W. STRAUS, ALEX STRAUS
3.Sapiens / YUVAL NOAH HARARİ
4.Bilim İnsanları Bir Keşif Destanı / ANDREW ROBİNSON
Diğer Kaynaklar: 1.Ünlü Ressamlar Hayatları ve Eserleri / SADUN ALTUNA
2. Tıbbi Mucizeler / DR. EUGENE W. STRAUS, ALEX STRAUS
3.Sapiens / YUVAL NOAH HARARİ
4.Bilim İnsanları Bir Keşif Destanı / ANDREW ROBİNSON
5. https://bodyworlds.com/
6. https://www.ami.org/medical illustration/enter the profession/careers
7.https://www.medillsb.com/illustration_image_details.aspx?AID=257 &IID=270945
8.Somakcı , Pınar, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı : 15 Yıl : 2003/2
(131 140 s.)
9.Gençel , Özge, Ekim 2006 Cilt:14 No:2 Kastamonu Eğitim Dergisi 697706
10.Birkan, Işıl, Ankara Akupunktur ve Tamamlayıcı Tıp Dergisi, 2014
11.Karamızrak , Neslihan, Koşuyolu Heart Journal 2014
12.Burçin UÇANER, Birsen ÖZTÜRK, 1 3 Mayıs 2009 1. Uluslararası Eğt.Arş.Kongresi , Çanakkale 18 Mart Üniversitesi
13.Sanat ve Tıp: Musa Albükrek
14.Tıp ve Sanat: Faik Çelik
15. https://www.antropoloji.net/index.php?option=com_content&view=ar
ticle&id=154:tibbi antropolojinin calisma alanlari&catid=82&Itemid=475
16.http://www.bilgius.com/tag/insan bilimleri nelerdir/
17.http://tr.wikipedia.org/wiki
18.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/88/W.H.R.Rivers_
%28Maull%29.jpg
19.http://www.kirilmetodiuniversitesi.com/images/etnoloji ve antropoloji_clip_image008.jpg

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi.
2) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği.
3) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği.
4) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği.
5) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği.
6) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri.
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği.
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği.
9) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi.
2) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği.
3) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği.
4) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği.
5) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği.
6) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri.
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği.
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. 2
9) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 1 2 14 34
Sunum / Seminer 2 2 2 4 16
Proje 2 4 16 20 80
Toplam İş Yükü 130