Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI319 | ||||
Ders İsmi: | Medicine and Art | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. SELİN URSAVAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Selin URSAVAŞ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tıbbın sanatla ilişkisini öğrenmek. Tıp bilimi ve sanat arasındaki bağlantıyı öğrenmek. Tıp ve sanata farklı bir bakış açısı kazanmak. Ahlaki ve kişisel gelişime katkı sağlamak. Mesleki yaşamda iletişim becerileri için bir temel sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Tıbbın sanatla ilişkisi. Tıbbın sanattaki yansımaları. Tıbbın sanatçıya katkısı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tıp bilimi ve sanat arasındaki ilişkiyi öğrenir. 2) Tıp ve sanata farklı bir bakış açısı kazandırır. 3) Ahlaki ve kişisel gelişime katkı sağlar. 4) Mesleki yaşamda iletişim becerileri için bir temel sağlar. 5) sanatsal çalışmaların tıbbi temellerini görme becerisi kazanır. 6) tıbbın ve sanatın gelişiminin nasıl iç içe geliştiğini öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, ders hakkında bilgi, film ve okuma önerileri | |
2) | Tıp ve sanat arasındaki ilişki | |
3) | Tıp bilimleri ile ilgili resimler | |
4) | Tıpta müzikle terapi | |
5) | Tıp üzerine filmler-1 | |
6) | Tıp üzerine filmler-2 | |
7) | Tıp üzerine filmler-3 | |
8) | Tıp üzerine filmler-4 | |
9) | Tıp ve insan bilimleri | |
10) | İnsan vücut sergisi ve Tıp ressamlığı | |
11) | Yaratıcı Doktorlar | |
12) | Tıp ile ilgili kitaplar-1 | |
13) | Tıp ile ilgili kitaplar-2 | |
14) | Tıp ile ilgili kitaplar-3 | |
15) |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Ünlü Ressamlar Hayatları ve Eserleri / SADUN ALTUNA 2. Tıbbi Mucizeler / DR. EUGENE W. STRAUS, ALEX STRAUS 3.Sapiens / YUVAL NOAH HARARİ 4.Bilim İnsanları Bir Keşif Destanı / ANDREW ROBİNSON |
Diğer Kaynaklar: | 1.Ünlü Ressamlar Hayatları ve Eserleri / SADUN ALTUNA 2. Tıbbi Mucizeler / DR. EUGENE W. STRAUS, ALEX STRAUS 3.Sapiens / YUVAL NOAH HARARİ 4.Bilim İnsanları Bir Keşif Destanı / ANDREW ROBİNSON 5. https://bodyworlds.com/ 6. https://www.ami.org/medical illustration/enter the profession/careers 7.https://www.medillsb.com/illustration_image_details.aspx?AID=257 &IID=270945 8.Somakcı , Pınar, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı : 15 Yıl : 2003/2 (131 140 s.) 9.Gençel , Özge, Ekim 2006 Cilt:14 No:2 Kastamonu Eğitim Dergisi 697706 10.Birkan, Işıl, Ankara Akupunktur ve Tamamlayıcı Tıp Dergisi, 2014 11.Karamızrak , Neslihan, Koşuyolu Heart Journal 2014 12.Burçin UÇANER, Birsen ÖZTÜRK, 1 3 Mayıs 2009 1. Uluslararası Eğt.Arş.Kongresi , Çanakkale 18 Mart Üniversitesi 13.Sanat ve Tıp: Musa Albükrek 14.Tıp ve Sanat: Faik Çelik 15. https://www.antropoloji.net/index.php?option=com_content&view=ar ticle&id=154:tibbi antropolojinin calisma alanlari&catid=82&Itemid=475 16.http://www.bilgius.com/tag/insan bilimleri nelerdir/ 17.http://tr.wikipedia.org/wiki 18.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/88/W.H.R.Rivers_ %28Maull%29.jpg 19.http://www.kirilmetodiuniversitesi.com/images/etnoloji ve antropoloji_clip_image008.jpg |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | |||||||||||
2) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği. | |||||||||||
3) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği. | |||||||||||
4) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği. | |||||||||||
5) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği. | |||||||||||
6) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri. | |||||||||||
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. | |||||||||||
9) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||||||||
11) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | |
2) | Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği. | |
3) | Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği. | |
4) | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği. | |
5) | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği. | |
6) | Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri. | |
7) | Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. | 2 |
9) | Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 1 | 2 | 14 | 34 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 2 | 4 | 16 | ||
Proje | 2 | 4 | 16 | 20 | 80 | ||
Toplam İş Yükü | 130 |