Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI318 | ||||
Ders İsmi: | Unhealthy Brilliants | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SİBEL ŞENSU | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Sibel Şensu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste geçmişte ve günümüzde başarılı çalışmalar yapmış ve yapmakta olan ancak kronik hastalıkları bulunan ünlü kişiler hakkında konuşulurken, söz konusu hastalıklar hakkında bilgi edinilecektir. |
Dersin İçeriği: | 1. Introduction: "Brilliant" and "unhealthy" concepts will be discussed. 2. Alcoholism / Substance use disorder –Robert Downey Jr Hepatitis B/liver cirrhosis- Beethoven 3. STD –Micheal C.Hall (HPV related lymphoma) 4. Malignancies (leukemia, lymphoma, others) - Tetsuya "Ted" Fujita- brain cancer 5. Obesity /anorexia 6. Diabetes /Tom Hanks 7. Depression-Jim Carrey 8. Burnout syndrome- Eric Yuan 9. Acnea / Emma stone 10. Congenital malformations-Sumeyye Boyacı 11. Asthma -Nilufer 12. Celiac disease-Novak Djokovic 13. Atheromatous disease -Avul Pakir Jainulabdeen Abdul Kalam (cardiac arrest) 14. Chronic kidney disease-Aries Merritt 15. Autoimmune diseases- Renoir (RA) 16. Alzheimer disease -Gabriel García Márquez(lymphoma and AD) 17. Infecious diseases - Abdel Halim( Scistosomiasis) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrencilerin başarılı ancak hastalıkları olan kişilerin hayatı üzerinden başarıya giden yoldaki sıkıntıları aşma konusunda harcanması gereken çaba, azim ve kararlılık hakkında farkındalık kazanması amaçlanmaktadır. 2) Milli yüzücü Sümeyye Boyacı ve konjenital anomaliler tartışılacaktır. 3) Ünlü tenisci Novak Djokovic ve Celiac hastalığı tartışılacaktır. 4) Hepatitis B/siroz ve besteci Beethoven 'ın hayatı konuşulacaktır. 5) Maligniteler (lösemi, lenfıma vs) ve Tetsuya "Ted" Fujita- beyin kanseri konuşulacaktır. 5) Cinsel yolla geçen hastalıklar ve Micheal C. Hall (HPV ilişkili lenfoma) konuşulacaktır. 6) Astım ve Nilüfer konuşulacaktır. 7) Robert Downey Jr ve Alkolizm / made bağımlılığı konuşulacaktır . 8) Tükenmişlik sendromu ve Eric Yuan konuşulacaktır. 9) Akne ve Emma Stone konuşulacaktır. 10) Abdelhalim Hafiz ve Şiztozoma konuşulacaktır 11) Ateromatöz hastalık ve Avul Pakir Jainulabdeen Abdul Kalam (kardiyak arest) konuşulacaktır. 12) Kronik böbrek yetmezliği ve Aries Merritt konuşulacaktır 13) Otoimmün hastalıklar ve Renoir (romatoid artrit) konuşulacaktır. 14) Alzheimer hastalığı ve Gabriel García Márquez (lenfoma ve AH) konuşulacaktır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Brilliant (parlak) and unhealthy (sağlıksız) kavramları hakkında tartışılacaktır | -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 : 9751491681 |
2) | Milli yüzücü Sümeyye Boyacı ve konjenital anomaliler | -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 : 9751491681 |
3) | Hepatitis B/liver cirrhosis- Beethoven | -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 : 9751491681 |
4) | Novak Djokovic ve Çölyak hastalığı | -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 : 9751491681 |
5) | STD –Micheal C.Hall (HPV related lymphoma) | -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 : 9751491681 |
6) | Diabetes /Tom Hanks | -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 : 9751491681 |
7) | Robert Downey Jr -Alcoholism / Substance use disorder | -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 : 9751491681 |
8) | Burnout syndrome- Eric Yuan | -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 : 9751491681 |
9) | Acnea / Emma stone | -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 : 9751491681 |
10) | Abdelhalim Hafiz ve Şiztozoma | -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 : 9751491681 |
11) | Astım -Nilufer | -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 : 9751491681 |
12) | Kronik böbrek yetmezliği-Aries Merritt | -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 : 9751491681 |
12) | Atheromatous disease -Avul Pakir Jainulabdeen Abdul Kalam (cardiac arrest) | |
13) | Otoimmün hastalıklar- Renoir (RA) | -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 : 9751491681 |
14) | Alzheimer disease -Gabriel García Márquez(lymphoma and AD) | -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 : 9751491681 |
15) |
Ders Notları / Kitaplar: | -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Biyografiler -Tıp ve sağlık ansiklopedisi -Robbins patoloji |
Diğer Kaynaklar: | - Information on websites -Personal websites of successful celebrities -Biography books -Robbins pathology -Tıp ve Sağlık ansiklopedisi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |||||||||||||||
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |||||||||||||||
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |||||||||||||||
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |||||||||||||||
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||||||||||||
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |||||||||||||||
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||||
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |||||||||||||||
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |||||||||||||||
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |||||||||||||||
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |
2) | Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |
3) | Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |
5) | Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |
6) | Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |
7) | Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |
8) | Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |
9) | Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |
10) | Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
11) | Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |
12) | Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |
13) | Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |
14) | Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |
15) | Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 2 | 112 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 2 | 10 | ||
Final | 1 | 6 | 2 | 2 | 10 | ||
Toplam İş Yükü | 132 |