Hemşirelik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI318
Ders İsmi: Unhealthy Brilliants
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SİBEL ŞENSU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Sibel Şensu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste geçmişte ve günümüzde başarılı çalışmalar yapmış ve yapmakta olan ancak kronik hastalıkları bulunan ünlü kişiler hakkında konuşulurken, söz konusu hastalıklar hakkında bilgi edinilecektir.
Dersin İçeriği: 1. Introduction: "Brilliant" and "unhealthy" concepts will be discussed.
2. Alcoholism / Substance use disorder –Robert Downey Jr
Hepatitis B/liver cirrhosis- Beethoven
3. STD –Micheal C.Hall (HPV related lymphoma)
4. Malignancies (leukemia, lymphoma, others) - Tetsuya "Ted" Fujita- brain cancer
5. Obesity /anorexia
6. Diabetes /Tom Hanks
7. Depression-Jim Carrey
8. Burnout syndrome- Eric Yuan
9. Acnea / Emma stone
10. Congenital malformations-Sumeyye Boyacı
11. Asthma -Nilufer
12. Celiac disease-Novak Djokovic
13. Atheromatous disease -Avul Pakir Jainulabdeen Abdul Kalam (cardiac arrest)
14. Chronic kidney disease-Aries Merritt
15. Autoimmune diseases- Renoir (RA)
16. Alzheimer disease -Gabriel García Márquez(lymphoma and AD)
17. Infecious diseases - Abdel Halim( Scistosomiasis)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrencilerin başarılı ancak hastalıkları olan kişilerin hayatı üzerinden başarıya giden yoldaki sıkıntıları aşma konusunda harcanması gereken çaba, azim ve kararlılık hakkında farkındalık kazanması amaçlanmaktadır.
2) Milli yüzücü Sümeyye Boyacı ve konjenital anomaliler tartışılacaktır.
3) Ünlü tenisci Novak Djokovic ve Celiac hastalığı tartışılacaktır.
4) Hepatitis B/siroz ve besteci Beethoven 'ın hayatı konuşulacaktır.
5) Maligniteler (lösemi, lenfıma vs) ve Tetsuya "Ted" Fujita- beyin kanseri konuşulacaktır.
5) Cinsel yolla geçen hastalıklar ve Micheal C. Hall (HPV ilişkili lenfoma) konuşulacaktır.
6) Astım ve Nilüfer konuşulacaktır.
7) Robert Downey Jr ve Alkolizm / made bağımlılığı konuşulacaktır .
8) Tükenmişlik sendromu ve Eric Yuan konuşulacaktır.
9) Akne ve Emma Stone konuşulacaktır.
10) Abdelhalim Hafiz ve Şiztozoma konuşulacaktır
11) Ateromatöz hastalık ve Avul Pakir Jainulabdeen Abdul Kalam (kardiyak arest) konuşulacaktır.
12) Kronik böbrek yetmezliği ve Aries Merritt konuşulacaktır
13) Otoimmün hastalıklar ve Renoir (romatoid artrit) konuşulacaktır.
14) Alzheimer hastalığı ve Gabriel García Márquez (lenfoma ve AH) konuşulacaktır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Brilliant (parlak) and unhealthy (sağlıksız) kavramları hakkında tartışılacaktır -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
2) Milli yüzücü Sümeyye Boyacı ve konjenital anomaliler -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
3) Hepatitis B/liver cirrhosis- Beethoven -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
4) Novak Djokovic ve Çölyak hastalığı -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
5) STD –Micheal C.Hall (HPV related lymphoma) -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
6) Diabetes /Tom Hanks -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
7) Robert Downey Jr -Alcoholism / Substance use disorder -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
8) Burnout syndrome- Eric Yuan -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
9) Acnea / Emma stone -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
10) Abdelhalim Hafiz ve Şiztozoma -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
11) Astım -Nilufer -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
12) Kronik böbrek yetmezliği-Aries Merritt -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
12) Atheromatous disease -Avul Pakir Jainulabdeen Abdul Kalam (cardiac arrest)
13) Otoimmün hastalıklar- Renoir (RA) -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
14) Alzheimer disease -Gabriel García Márquez(lymphoma and AD) -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
15)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler
-Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri
-Biyografiler
-Tıp ve sağlık ansiklopedisi
-Robbins patoloji
Diğer Kaynaklar: - Information on websites
-Personal websites of successful celebrities
-Biography books
-Robbins pathology
-Tıp ve Sağlık ansiklopedisi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.
2) Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi.
3) Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar.
5) Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
6) Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7) Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8) Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir.
9) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
12) Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır.
13) Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
14) Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar.
15) Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder.
16) Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır.
17) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır.
19) Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
20) Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.
2) Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi.
3) Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar.
5) Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
6) Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7) Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8) Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir.
9) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
12) Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır.
13) Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
14) Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar.
15) Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder.
16) Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır.
17) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır.
19) Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
20) Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 3 2 112
Ara Sınavlar 1 6 2 2 10
Final 1 6 2 2 10
Toplam İş Yükü 132