UNI318 Unhealthy Brilliantsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI318
Ders İsmi: Unhealthy Brilliants
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SİBEL ŞENSU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Sibel Şensu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste geçmişte ve günümüzde başarılı çalışmalar yapmış ve yapmakta olan ancak kronik hastalıkları bulunan ünlü kişiler hakkında konuşulurken, söz konusu hastalıklar hakkında bilgi edinilecektir.
Dersin İçeriği: 1. Introduction: "Brilliant" and "unhealthy" concepts will be discussed.
2. Alcoholism / Substance use disorder –Robert Downey Jr
Hepatitis B/liver cirrhosis- Beethoven
3. STD –Micheal C.Hall (HPV related lymphoma)
4. Malignancies (leukemia, lymphoma, others) - Tetsuya "Ted" Fujita- brain cancer
5. Obesity /anorexia
6. Diabetes /Tom Hanks
7. Depression-Jim Carrey
8. Burnout syndrome- Eric Yuan
9. Acnea / Emma stone
10. Congenital malformations-Sumeyye Boyacı
11. Asthma -Nilufer
12. Celiac disease-Novak Djokovic
13. Atheromatous disease -Avul Pakir Jainulabdeen Abdul Kalam (cardiac arrest)
14. Chronic kidney disease-Aries Merritt
15. Autoimmune diseases- Renoir (RA)
16. Alzheimer disease -Gabriel García Márquez(lymphoma and AD)
17. Infecious diseases - Abdel Halim( Scistosomiasis)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrencilerin başarılı ancak hastalıkları olan kişilerin hayatı üzerinden başarıya giden yoldaki sıkıntıları aşma konusunda harcanması gereken çaba, azim ve kararlılık hakkında farkındalık kazanması amaçlanmaktadır.
2) Milli yüzücü Sümeyye Boyacı ve konjenital anomaliler tartışılacaktır.
3) Ünlü tenisci Novak Djokovic ve Celiac hastalığı tartışılacaktır.
4) Hepatitis B/siroz ve besteci Beethoven 'ın hayatı konuşulacaktır.
5) Maligniteler (lösemi, lenfıma vs) ve Tetsuya "Ted" Fujita- beyin kanseri konuşulacaktır.
5) Cinsel yolla geçen hastalıklar ve Micheal C. Hall (HPV ilişkili lenfoma) konuşulacaktır.
6) Astım ve Nilüfer konuşulacaktır.
7) Robert Downey Jr ve Alkolizm / made bağımlılığı konuşulacaktır .
8) Tükenmişlik sendromu ve Eric Yuan konuşulacaktır.
9) Akne ve Emma Stone konuşulacaktır.
10) Abdelhalim Hafiz ve Şiztozoma konuşulacaktır
11) Ateromatöz hastalık ve Avul Pakir Jainulabdeen Abdul Kalam (kardiyak arest) konuşulacaktır.
12) Kronik böbrek yetmezliği ve Aries Merritt konuşulacaktır
13) Otoimmün hastalıklar ve Renoir (romatoid artrit) konuşulacaktır.
14) Alzheimer hastalığı ve Gabriel García Márquez (lenfoma ve AH) konuşulacaktır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Brilliant (parlak) and unhealthy (sağlıksız) kavramları hakkında tartışılacaktır -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
2) Milli yüzücü Sümeyye Boyacı ve konjenital anomaliler -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
3) Hepatitis B/liver cirrhosis- Beethoven -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
4) Novak Djokovic ve Çölyak hastalığı -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
5) STD –Micheal C.Hall (HPV related lymphoma) -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
6) Diabetes /Tom Hanks -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
7) Robert Downey Jr -Alcoholism / Substance use disorder -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
8) Burnout syndrome- Eric Yuan -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
9) Acnea / Emma stone -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
10) Abdelhalim Hafiz ve Şiztozoma -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
11) Astım -Nilufer -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
12) Kronik böbrek yetmezliği-Aries Merritt -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
12) Atheromatous disease -Avul Pakir Jainulabdeen Abdul Kalam (cardiac arrest)
13) Otoimmün hastalıklar- Renoir (RA) -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
14) Alzheimer disease -Gabriel García Márquez(lymphoma and AD) -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler -Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri -Başarılı kişilere ait biyografik eserler -Robbins patoloji -Tıp ve Sağlık Ansiklopedisi. J. A. C. Brown. Remzi Kitabevi (1 Haziran 2018). ISBN-10 ‏ : ‎ 9751491681
15)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -İnternet sitelerinde yer alan bilgiler
-Başarılı ünlülerin kişisel web siteleri
-Biyografiler
-Tıp ve sağlık ansiklopedisi
-Robbins patoloji
Diğer Kaynaklar: - Information on websites
-Personal websites of successful celebrities
-Biography books
-Robbins pathology
-Tıp ve Sağlık ansiklopedisi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi Rehabilitasyon ile ilişkili temel tıp bilimleri kavram ve prensipleri ile fizyoterapi değerlendirme süreçlerini, temel unsurlarını ve yöntemsel uygulama prensiplerini tanımlar.
2) Fizyoterapide değerlendirme ile ilgili toplanan bilgileri, akıl yürütme ve problem çözme süreçleri doğrultusunda, analiz ederek klinik değerlendirme araç ve yöntemlerini sıralar.
3) Fizyoterapi yaklaşımlarının endikasyon, kontraendikasyon, yan etkilerini ve hizmet alana yönelik müdahale stratejilerini ve fonksiyonel yetersizlik ile baş edilmesinde kullanılan mekanizmaları olası müdahale yöntemlerini açıklar ve fonksiyonel seviyelere uygun yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar.
4) Hizmet alanın genel sağlık durumu ile ilişkili fizyoterapi bilgisini temel alarak, uygular, kişinin sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, aktivite-katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve tedavi önceliklerini belirler.
5) Fizyoterapi değerlendirmelerinden elde ettiği verilerle, bilgi okur yazarlığını, kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak yaptığı fizyoterapi tanılaması doğrultusunda birey odaklı fizyoterapi müdahale planını oluşturur ve uygular.
6) Hizmet alana, hastalık durumları dışında da sağlığın korunması ve geliştirilmesinde danışmanlığın yanı sıra, planladığı egzersiz programını uygular.
7) Fizyoterapi Rehabilitasyonla ilgili bilimsel araştırma önerisi geliştirerek sunar.
8) Fizyoterapi Rehabilitasyon hizmeti veren kurum/kuruluş/merkezlerin kurulması ve yönetilmesi sürecinde kalite standartları doğrultusunda mesleki klinik uygulamalara liderlik eder.
9) Bir fizyoterapist olarak meslektaşları ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ekip içinde çalışır.
10) Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştiriyel bir yaklaşımla değerlendirir.
11) Mesleki bilgi kaynaklarını ve fizyoterapi tekniklerini etkin kullanarak bilgiye ulaşır, olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
12) Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sırasında biyopsikososyal bakış açısıyla hizmet alanların gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır.
13) Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sürecinde gereken verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ve yasal çerçeveyi benimser.
14) Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
15) Fizyoterapistlik kimliğini, bilincini, ve mesleki otonomisini koruyarak disiplinler arası işbirliği anlayışıyla sorumluluk alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi Rehabilitasyon ile ilişkili temel tıp bilimleri kavram ve prensipleri ile fizyoterapi değerlendirme süreçlerini, temel unsurlarını ve yöntemsel uygulama prensiplerini tanımlar. 2
2) Fizyoterapide değerlendirme ile ilgili toplanan bilgileri, akıl yürütme ve problem çözme süreçleri doğrultusunda, analiz ederek klinik değerlendirme araç ve yöntemlerini sıralar. 2
3) Fizyoterapi yaklaşımlarının endikasyon, kontraendikasyon, yan etkilerini ve hizmet alana yönelik müdahale stratejilerini ve fonksiyonel yetersizlik ile baş edilmesinde kullanılan mekanizmaları olası müdahale yöntemlerini açıklar ve fonksiyonel seviyelere uygun yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. 2
4) Hizmet alanın genel sağlık durumu ile ilişkili fizyoterapi bilgisini temel alarak, uygular, kişinin sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, aktivite-katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve tedavi önceliklerini belirler. 2
5) Fizyoterapi değerlendirmelerinden elde ettiği verilerle, bilgi okur yazarlığını, kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak yaptığı fizyoterapi tanılaması doğrultusunda birey odaklı fizyoterapi müdahale planını oluşturur ve uygular. 1
6) Hizmet alana, hastalık durumları dışında da sağlığın korunması ve geliştirilmesinde danışmanlığın yanı sıra, planladığı egzersiz programını uygular. 3
7) Fizyoterapi Rehabilitasyonla ilgili bilimsel araştırma önerisi geliştirerek sunar. 1
8) Fizyoterapi Rehabilitasyon hizmeti veren kurum/kuruluş/merkezlerin kurulması ve yönetilmesi sürecinde kalite standartları doğrultusunda mesleki klinik uygulamalara liderlik eder. 1
9) Bir fizyoterapist olarak meslektaşları ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ekip içinde çalışır. 2
10) Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştiriyel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
11) Mesleki bilgi kaynaklarını ve fizyoterapi tekniklerini etkin kullanarak bilgiye ulaşır, olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. 2
12) Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sırasında biyopsikososyal bakış açısıyla hizmet alanların gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır. 2
13) Fizyoterapi değerlendirme ve müdahaleleri sürecinde gereken verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ve yasal çerçeveyi benimser. 3
14) Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. 2
15) Fizyoterapistlik kimliğini, bilincini, ve mesleki otonomisini koruyarak disiplinler arası işbirliği anlayışıyla sorumluluk alır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 3 2 112
Ara Sınavlar 1 6 2 2 10
Final 1 6 2 2 10
Toplam İş Yükü 132