Bilgisayar Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI316 | ||||
Ders İsmi: | Moleküler Görüntüleme ve Tedavi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SÜREYYA BOZKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Orçun Can, Burçak Yılmaz,Dr.Öğr.Üyesi Süreyya Bozkurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için bu dersin amacı; özellikle çeşitli kanserlerin tanı ve tedavisinde kullanılan moleküler görüntüleme yöntemlerinin ve temel moleküler tekniklerin öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Moleküler görüntüleme ve Tedavi dersi sonunda öğrenciler, özellikle kanser tanı ve tedavisinde sıklıkla kullanılan moleküler görüntüleme yöntemleri,hedefe yönelik tedaviler ve spektral yöntemler, protein analiz yöntemleri gibi temel moleküler teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) DNA klonlama tekniği ve kullanım alanlarını öğrenir. 2) Hücre bileşenlerinin elde edilmesi için gerekli olan metodları öğrenir. 3) Polimeraz Zincir Reaksiyonu (PCR) yöntemini ve kullanım alanlarını öğrenir. 4) PCR çeşitlerini ve hem araştırmada hem de genetik tanıda kullanım alanlarını öğrenir. 5) Blotlama teknikleri ve kullanım alanları ve mikroarray tekniğini öğrenir. 6) Sekanslama yöntemi ve kullanım alanlarını öğrenir. 7) Sitogenetik ve moleküler bir sitogenetik yöntem olan Floresan in situ Hibridizasyon (FISH) tekniklerini ve klinikte kullanımını öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı | |
2) | İleri MR İnceleme Yöntemleri ve Klinik Yaklaşım I | |
3) | Advanced MR Examination Methods and Clinical Approach II | |
4) | Anti VEGF hedefeyici tedavilerin etki mekanizması,klinik kullanımı ve Yan Etkileri | |
5) | DNA Tamir Mekanizmaları ve Klinik Yansımaları | |
6) | Küçük hücre dışı akciğer kanserinde moleküler hedefler | |
7) | Moleküler Görüntüleme ve Nükleer Tıp | |
8) | Radyonüklid Tedaviler | |
9) | Radyobiyoloji | |
10) | Sitogenetik | |
11) | Gen Düzenleme Teknolojileri | |
12) | RFLP-PCR | |
13) | Transgenik Fare Modelleri | |
14) | Spektral Teknikler |
Ders Notları / Kitaplar: | Molecular Biology of the Cell |
Diğer Kaynaklar: | Ders Slide ları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | |||||||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | |||||||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | |||||||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | |||||||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | |||||||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | |||||||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | |||||||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | |||||||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | |||||||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | |||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 1 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 2 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 2 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 2 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 1 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 2 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 2 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 2 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 1 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 2 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 2 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Sunum | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 2 | 10 | 24 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 | ||||
Ödevler | 2 | 10 | 10 | 40 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |