İşletme (YL) (Tezsiz) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BUS5005 | ||||
Ders İsmi: | E Commerce | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ALPASLAN KELLECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan Kelleci | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | E-ticareti incelemenin neden önemli olduğunu anlamak E-ticareti tanımlamak, e-ticaretin e-ticaretten nasıl farklı olduğunu anlamak, ticaretin temelini oluşturan temel teknolojik yapı taşlarını tanımlamak ve e-ticaretteki başlıca güncel temaları tanımak E-ticaret teknolojisinin benzersiz özelliklerini belirleyip tanımlayın ve bunların iş açısından önemini tartışmak Başlıca e-ticaret türlerini açıklamak E-ticaretin ilk yıllarından bugüne evrimini anlamak E-ticaret çalışmasının altında yatan ana temaları açıklamak E-ticarete katkıda bulunan başlıca akademik disiplinleri tanımlamak |
Dersin İçeriği: | Ders, e-ticaretle ilgili literatürü özetleyen ve ödevlerin ana hatlarını çizen derslerle tanıtılmaktadır. Derste ayrıca makale ve/veya sunum gibi bireysel etkinlikler de mevcuttur. Öğrencilerin ara sınav ve final sınavları olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciye e-ticaret alanlarında sağlam bilgi kazandırmak 2) Öğrencilere iş dünyasında uygulanan e-ticaretin çeşitli yönlerini tanıtmak 3) Dersler ve ödevler yoluyla mesleki becerileri öğrenimlerine entegre etmek 4) Öğrencileri e-ticaretteki değişiklikler ve ortaya çıkan trendler konusunda bilgilendirmek ve güncel tutmak 5) Pazarlama, e-ticaret, perakende ve sosyal medya konularında içgörü ve özel öğrenme sağlamak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | E-Ticarete Giriş | |
2) | E-Ticarete Giriş | |
3) | E-Ticaret İş Stratejileri | |
4) | E-Ticaret Varlığı Oluşturma | |
5) | E-Ticaret Pazarlaması ve Reklamcılığı | |
6) | E-Ticaret Pazarlaması ve Reklamcılığı | |
7) | Sosyal ve Yerel Pazarlama | |
8) | Sosyal ve Yerel Pazarlama | |
9) | E-Ticaret Perakende ve Hizmetleri | |
10) | E-Ticaret Perakende ve Hizmetleri | |
11) | Sosyal Medya | |
13) | Çevrimiçi Topluluklar |
Ders Notları / Kitaplar: | Keith C. Laudon & Carol Guercio Traver - E-commerce 2021–2022: Business.Technology. Society. Seventeenth Edition, Global Edition |
Diğer Kaynaklar: | . |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | ||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | ||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||
4) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||
6) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
5) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
6) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 30 | 1 | 31 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 1 | 31 | |||
Final | 1 | 40 | 1 | 41 | |||
Toplam İş Yükü | 145 |