İşletme (YL) (Tezli) (İngilizce)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BUS5005
Ders İsmi: E Commerce
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ALPASLAN KELLECİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan Kelleci
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: E-ticareti incelemenin neden önemli olduğunu anlamak
E-ticareti tanımlamak, e-ticaretin e-ticaretten nasıl farklı olduğunu anlamak, ticaretin temelini oluşturan temel teknolojik yapı taşlarını tanımlamak ve e-ticaretteki başlıca güncel temaları tanımak
E-ticaret teknolojisinin benzersiz özelliklerini belirleyip tanımlayın ve bunların iş açısından önemini tartışmak
Başlıca e-ticaret türlerini açıklamak
E-ticaretin ilk yıllarından bugüne evrimini anlamak
E-ticaret çalışmasının altında yatan ana temaları açıklamak
E-ticarete katkıda bulunan başlıca akademik disiplinleri tanımlamak
Dersin İçeriği: Ders, e-ticaretle ilgili literatürü özetleyen ve ödevlerin ana hatlarını çizen derslerle tanıtılmaktadır. Derste ayrıca makale ve/veya sunum gibi bireysel etkinlikler de mevcuttur. Öğrencilerin ara sınav ve final sınavları olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciye e-ticaret alanlarında sağlam bilgi kazandırmak
2) Öğrencilere iş dünyasında uygulanan e-ticaretin çeşitli yönlerini tanıtmak
3) Dersler ve ödevler yoluyla mesleki becerileri öğrenimlerine entegre etmek
4) Öğrencileri e-ticaretteki değişiklikler ve ortaya çıkan trendler konusunda bilgilendirmek ve güncel tutmak
5) Pazarlama, e-ticaret, perakende ve sosyal medya konularında içgörü ve özel öğrenme sağlamak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) E-Ticarete Giriş
2) E-Ticarete Giriş
3) E-Ticaret İş Stratejileri
4) E-Ticaret Varlığı Oluşturma
5) E-Ticaret Pazarlaması ve Reklamcılığı
6) E-Ticaret Pazarlaması ve Reklamcılığı
7) Sosyal ve Yerel Pazarlama
8) Sosyal ve Yerel Pazarlama
9) E-Ticaret Perakende ve Hizmetleri
10) E-Ticaret Perakende ve Hizmetleri
11) Sosyal Medya
13) Çevrimiçi Topluluklar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Keith C. Laudon & Carol Guercio Traver - E-commerce 2021–2022: Business.Technology. Society. Seventeenth Edition, Global Edition
Diğer Kaynaklar: .

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sunum / Seminer 1 30 1 31
Ara Sınavlar 1 30 1 31
Final 1 40 1 41
Toplam İş Yükü 145